iPhone 13 Pro, cât este de scump, de fapt: prețul care trădează profitul fabulos al Apple
iPhone 13 Pro costă o avere, atât în varianta standard, cât și în versiunea Max. Cu toate acestea, terminalul Apple pare să fie imposibil de găsit în magazine, iar oamenii se înghesuie pentru a pune mâna pe el.
Politica Apple de valorificare a terminalelor sale este una impresionantă. Încă de la primele versiuni de iPhone, a câștigat un procent de profit care crează invidie în concurență. Situația se repetă și în cazul celor mai noi terminale. Dacă iei un iPhone 13 Pro, aproximativ 50% din preț ajunge la Apple sub formă de profit.
Cât costă un iPhone 13 Pro, de fapt
Apple face o treabă grozavă în a-și taxa utilizatorii cu mult peste valoarea reală a produselor sale. Nici măcar nu contează contextul din piață și criza globală de cipuri. Politica începută în urmă cu mai bine de un deceniu se menține și în 2021.
Conform unei analize realizate de TechInsights, costul de producție al unui iPhone 13 Pro cu o memorie internă de 256GB este de 570 de dolari. S-a ajuns la această valoarea după ce au fost însumate prețurile pentru toate componentele hardware de la interior. Cu alte cuvinte, nu se iau în calcul costurile logistice, de livrare a gadgeturilor și nici cele de cercetare și dezvoltare.
Ca de obicei, procesorul efectiv, ecranul și camerele foto sunt cele mai scumpe componente. În final, un telefon care în SUA costă 1100 de dolari, are un cost de producție de 52% din valoarea sa de achiziție pe care o plătește un cumpărător. Dacă ai în vedere cât plătește un român pentru același gadget, profitul este și mai mare, 6300 lei sau 1477 de dolari.
Comparativ cu situația de acum un an, componentele de la iPhone 13 Pro costă cu 4% mai mult față de iPhone 12 Pro. Comparativ cu Galaxy S21+, care costă în magazinele din SUA 1050 de dolari, iPhone 13 Pro este un telefon scump de produs. Smartphone-ul de top de la Samsung are un cost de producție de 508 dolari.
Dacă este să vedem politica Apple referitoare la prețuri din altă perspectivă, conform analizei Counterpoint Research, Apple deține 15% din piața globală de telefoane, dar are 75% din profitul întregii industrii.