Industria mașinilor electrice a depășit un nou hop: ce a reușit Tesla

de: Andrei Tilimpea
07 10. 2021

Tesla a beneficiat de creșterea vânzărilor de mașini electrice în Germania, în timp ce mărcile tradiționale precum Mercedes-Benz și Audi au înregistrat scăderi.

Înmatriculările au scăzut cu 26%, la 196.972, potrivit datelor autorității KBA.

Cu toate acestea, Tesla a fost cel mai mare câștigător, deoarece vânzările de vehicule electrice au continuat să câștige teren. Înregistrările producătorului auto au crescut cu 158% la 7.903, depășind vânzările celor de la Toyota care au vândut doar 7.394.

Tesla a fost ajutată de crossover-ul Model Y care a fost adăugat gamei sale europene. Compania a început să exporte modelul Y construit în China, în principal din cauză că a fost amânată deschiderea noii sale fabrici de lângă Berlin. Aici, se așteaptă ca producția de mașini Model Y pentru piața europeană să aibă loc.

Polestar, marca deținută de Volvo, a beneficiat, de asemenea, de situația din Germania, înmatriculările sale crescând cu 109% până la 311 vehicule.

Vânzările totale pe piață ale mașinilor complet electrice au crescut cu 59% la 33.655 pentru o cotă de piață de 17,1%, o cotă mai mare decât mașinile diesel. Înregistrările de motorine au scăzut cu 54% pentru o cotă de 15,9%.

Pe măsură ce vânzările de motorină au scăzut, mulți cumpărători au ales în schimb mașini hibride plug-in, ale căror vânzări au crescut cu 14% până la 22.842 pentru o cotă de 11,6%.

Înmatriculările pe benzină au scăzut cu 41 la sută pentru o cotă de 35,9 la sută.

Câștigători vs învinși

În ceea ce privește Volkswagen, liderul pieței germane, înamtriculările sale au scăzut cu 23%.

Printre alte mărci germane, Mercedes-Benz a scăzut cu 50%, Audi cu 39%, iar BMW a scăzut cu 19%.

Alte mărci importante care au înregistrat scăderi mari au fost Jaguar, în scădere cu 61%; Ford, în scădere cu 51%; Peugeot și Alfa Romeo, ambele în scădere cu 49%; iar Skoda, în scădere cu 48%.

Opel a reușit să-și limiteze scăderea la 1,2%.

Vânzările către clienții privați au scăzut cu 25%, iar vânzările către flotele de afaceri au scăzut cu 26%.

„Piața germană de autoturisme intră în ape din ce în ce mai dificile”, a declarat Reinhard Zirpel, președintele VDIK, într-un comunicat.

„În prezent, ne îndreptăm spre o piață stagnantă sau chiar în scădere a autoturismelor în 2021. Și acest lucru se întâmplă în ciuda nivelului extrem de scăzut din anul precedent, care a fost dominat de pandemia coronavirusului”, a spus Zirpel.