Gafa eMag cu TOMA50: cum a reușit gigantul să-și dezamăgească toți clienții, din nou

de: Alexandru Puiu
19 07. 2021

În 2021, nu ar mai trebui să uimească pe nimeni faptul că eMag anulează comenzi efectuate și achitate fără vreun motiv clar. Cel mai mare comerciant online din România vine deseori cu ”una caldă, două reci”, după cum s-a întâmplat și în acest weekend.

În urmă cu câteva zile, pe 16 iulie, comediantul Toma Alexandru a postat un clip pe YouTube, aparent neplătit, în care a detaliat o vizită în depozitul eMag. Am folosit formularea ”aparent neplătit” pentru că Toma începe clipul cu mențiunea ”Acest video nu este sponsorizat”, dar rezultatul final este o reclamă la eMag, iar gigantul românesc a inițiat invitația care a dus la realizarea sa și a verificat datele menționate ”pentru acuratețe”.

Cum a dat-o de gard eMag, încă o dată

Problemele eMag sunt vechi, iar pe unele dintre ele le-am detaliat în mai multe rânduri. Ca exemple, poți să vezi Cum m-a furat eMAG și a refuzat să-mi dea banii înapoi sau Lansarea PlayStation 5 în România: de la batjocura Altex, eMAG până la bișnița de pe OLX. Despre specula de pe eMag cu măști de protecție, de la începutul pandemiei am vorbit aici.

De această dată, însă, este vorba despre o altă greșeală ofensatoare care, printre altele, a supărat și câțiva dintre colegii mei din redacție. În clipul de mai sus postat de Toma Alexandru, se atrage atenția asupra unui cod de reducere TOMA50. Conform explicației comediantului, acel cod s-a reflectat într-o reducere de 50 de lei la comenzi de minim 100 de lei pentru primii 100 de cumpărători.

Alternanță de comenzi anulate și confirmate cu codul TOMA50

În mod previzibil, modul în care s-a implementat acel cod, nu a fost cel mai precis din lume. Astfel, deși clipul a fost publicat vineri, 16 iulie 2021, sâmbătă la 13:00 încă mai puteau fi efectuate comenzi după aplicarea lui.

Problema este că, după cum a observat și una dintre colegele mele, multe dintre comenzile cu pricina au fost anulate aleatoriu, iar banii au început să fie returnați în cont. În mod normal, ai crede că așa trebuie să se întâmple lucrurile. Ai depășit cele 100 de comenzi menționate în clip, nu mai poți profita de TOMA50. Aici intră însă în ecuația gafa eMag.

În momentul în care serviciul clienți al eMag a fost contactat pentru explicații legate de anularea aleatorie a comenzilor, persoana de la capătul firului a insistat asupra faptului că acele comenzi au fost făcute după expirarea termenului menționat în clip. În practică, însă, acel argument nu mai este valabil când ai comenzi la ora 12:00 anulate, ca la altele la 12:41 să fie acceptate, cu același cod de reducere. Aceeași situație s-a întâmplat la 12:50, 11:08, 10:51, etc.

Practic, nu a existat nicio noimă, decât o formă de batjocură. Comenzile anulate s-au intercalat cu cele confirmate, banii pentru toate au plecat din cont, dar în următoarele zile vor reveni, probabil, în marea lor majoritate. În final, ar fi bine să percepi cu o doză semnificativă de scepticism orice ”ofertă” eMag, chiar și când este detaliată într-un clip care ”nu este sponsorizat”. Nu de alta, dar prețurile mici de pe site-ul celui mai mare comerciant online din România vin de multe ori cu un semn de întrebare, după cum am explicat aici.

eMag îți returnează banii, de parcă își răscumpără greșeala