Dacia pune România pe harta mondială: cum a reușit Spring să ne facă mândri că suntem români

de: Alexandru Puiu
03 12. 2021

Viitorul este al mașinilor electrice, chiar dacă infrastructura de încărcare din țara noastră reprezintă un motiv important să fugi de creații precum Dacia Spring. Același Spring pare însă că va alimenta transformarea mult așteptată.

Spre surprinderea tuturor românilor, țara noastră a intrat în rândul țărilor civilizate, odată cu lansarea Dacia Spring. Nu de alta, dar acum, România se numără printre puținele țări în care mașinile electrice se vând mai mult decât cele cu propulsie tradițională. Acest fenomen excepțional s-a produs luna trecută, în premieră pe meleaguri mioritice.

Dacia Spring a reușit să depășească Logan

Începem cu partea goală a paharului. Înmatriculările de vehicule au scăzut în România luna trecută cu aproximativ 11 procente, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, când oricum a fost cel mai mare dezastru la același capitol din ultimul deceniu. Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 14% față de aceeași referință.

Numeric, au fost înmatriculate 15.237 de vehicule, dintre care 11.480 au fost autoturisme, generând astfel un total de 109.350 pe primele 11 luni ale acestui an, cu o scădere aproximativă de un procent față de 2020. Cel mai probabil, scăderea va fi și mai bruscă în luna decembrie.

Conform datelor obținute de Profit.ro, pentru prima oară în istoria țării, în noiembrie, Dacia Spring a fost cea mai vândută mașină din România, dar, mai important decât atât, este că avem un autoturism electric în fruntea clasamentului. Fost lider, de foarte mulți ani, era Dacia Logan pe meleaguri mioritice. Produsă în China și vândută de Dacia în Europa, noul Spring s-a înmatriculat luna trecută pe teritoriul țării noastre într-un număr de 1195 de unități, cu 110 mai mult decât Dacia Logan.

În final, dacă vrei să înțelegi mai bine afinitatea românilor pentru brandului autohton, te uiți în clasamentul înmatriculărilor. Începe cu Dacia Spring și Dacia Logan, continuă cu Dacia Duster și Dacia Sandero. Când tragi linie, însă, similar cu întreaga piață, Dacia a înregistrat o scădere a vânzărilor de 14% de la an la an. Dacă ne uităm doar la Logan, scăderea a fost de 50%, în cea mai mare parte, din cauza crizei microcipurilor.