Vești proaste pentru Renault și Dacia: ce se întâmplă cu producția în 2022

Vești proaste pentru Renault și Dacia: ce se întâmplă cu producția în 2022

Lipsa de semiconductori complică revoluția plănuită de CEO-ul Luca de Meo.

Renault se așteaptă ca furnizarea de semiconductori să rămână dificilă până cel puțin la jumătatea anului 2022, complicând procesul de revenire a producătorului de automobile francez, care include renovarea bazei sale din fabrici.

Renault acordă prioritate producției de mașini și vehicule comerciale cu marjă mai mare, deoarece cererea rămâne puternică, potrivit CEO-ului Luca de Meo.

„Renault a fost forțată în unele cazuri să trimită pe cineva în Asia pentru a obține cipurile”, a spus de Meo într-un interviu acordat la uzina din Flins, unde asamblarea auto este programată să se oprească în câțiva ani, după aproape șapte decenii. „Este un dezastru.”

Fabrica de la vest de Paris, care produce hatchback-ul electric Zoe și Nissan Micra, trece printr-un proces de modernizare până în 2024, când acolo se vor putea recicla și moderniza mașini și baterii.

O industrie în proces de transformare

Transformarea Flins este o parte cheie a unei strategii mai ample a Renault, care include reducerea numărului de locuri de muncă și de costuri, dar și o scădere a capacității de producție la nivel mondial.

În timp ce producția lui Zoe va continua până atunci, Renault va consolida producția de mașini electrice în Franța la o fabrică din Douai, unde va fi produs modelul Megane electric. De asemenea, Renault produce modelul de bază Dacia Spring în China.

De altfel, compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Compania a făcut „progrese solide în planul său de redresare”, au scris analiștii Citi într-un raport.

De altfel, De Meo a reiterat faptul că analiza companiei subliniază faptul că aceasta va produce cu aproximativ 500.000 de vehicule mai puține în acest an – ceea ce echivalează cu aproape o cincime din producția de anul trecut – totul din cauza lipsei de componente.

Citește și: