Criza semiconductorilor nu s-a sfârșit: la ce să ne așteptăm în 2022
Criza semiconductorilor pare să nu se mai sfârșească. Conform estimărilor, aceasta ar putea să dureze până la sfârșitul anului 2022, sunt de părere specialiștii în domeniu.
Într-un interviu acordat pentru publicația Handelsblatt, Helmut Gassel, director de marketing în cadrul producătorului german de semiconductori, Infineon, a declarat că această criză ar putea să se prelungească până la finele anului 2022, cel mai devreme. Rămâne de văzut dacă, ulterior, criza se va extinde și în 2023.
Cererea este ridicată și depășește oferta disponibilă, în acest moment, pe piață
Conform declarațiilor lui Gassel, cererea depășește cu mult oferta, astfel că, în mod evident, criza cipurilor ar putea să fie prelungită.
„Perturbările din lanţurile de aprovizionare se vor extinde şi în 2022 şi ar putea dura până la finalul anului”, a mai declarat Helmut Gassel, reprezentant al Infineon.
Putem spune că această declarație este una acreditată, de vreme ce Infineon este unul dintre cei mai mari producători de semiconductori din lume. Cauza principală a dezechilibrului dintre cerere și ofertă este pandemia de Covid-19, cea care a afectat mai multe sectoare, inclusiv pe acesta, din câte se poate observa.
Consecința directă a acestei crize ar putea fi un posibil colaps, în ceea ce privește industria auto. Mare „consumatoare” de semiconductori, această industrie se vede acum nevoită să concureze cu altele, la fel de mari, în încercarea de a obține cipuri. Important de menționat că acestea sunt căutate și de producătorii de computere personale, laptopuri și telefoane mobile.
Partea bună (pentru Infineon) este că, odată cu această criză, cifra de afaceri a companiei a înregistrat o creștere de 1%, ceea ce, comparativ cu vânzările, nu este deloc puțin.
Partea proastă (pentru industriile cu care colaborează Infineon) este că, din pricina cererii care depășește oferta, prețurile ar putea să înregistreze o creștere semnificativă, ceea ce se va reflecta, în mod inevitabil, și în prețurile practicate, ulterior, de companiile care folosesc aceste cipuri.