Criza Facebook de luni seara: cum i-a afectat pe utilizatorii din România
Panică mare la nivel global luni seară, când toate aplicațiile deținute de gigantul tech Facebook au încetat să funcționeze. Iată cum au fost afectați utilizatorii de telefonie mobilă din România.
Facebook a trecut printr-o perioadă foarte dificilă luni seara. Pentru aproximativ șase ore, compania americană a stat pe butuci, împreună cu toate subsidiarele: WhatsApp, Messenger și Instagram.
În timp ce românii erau panicați că nu-și mai pot număra like-urile la postările de pe Facebook și nu mai pot pune nimic nou pe Instagram, la sediul gigantului condus de Mark Zuckerberg a fost un haos total. Angajații nu doar că nu au mai putut comunica între ei, pentru că au căzut canalele de comunicare internă, dar foarte mulți nu au putut intra în birouri, pentru că sistemele de autentificare a ecusoanelor au căzut.
Criza Facebook în România
Mulţi utilizatori s-au plâns de lipsa semnalului de internet pe telefoanele lor, indiferent de operatorul de care aparţin. Motivul este o supraîncărcare a reţelelor din cauza cererilor repetare de conectare pentru cele trei aplicaţii care nu au funcţionat luni seara.
Economica.net a întrebat toţi operatorii de telefonie mobilă, respectiv Vodafone România, Orange România, Digi Communication şi Telekom România despre motivul pentru care mulţi utilizatori nu au putut să se conecteze la internet de pe terminalele mobile.
“Disfuncţionalitatea la nivel global a unor reţele de social media şi mesagerie instantă a afectat şi funcţionarea în bune condiţii a altor aplicaţii de internet mobil. Acest lucru s-a întâmplat din cauza faptului că platformele DNS (cele care transformă o adresă de internet de destinaţie într-o adresă IP) au fost extrem de încărcate de avalanşa de cereri repetitive venite de la aplicaţiile afectate de disfuncţionalitatea globală instalate pe terminalele mobile ale clienţilor”, au spus reprezentanţii Vodafone România, întrebați de Economica.net.
De asemenea, reprezentanții Digi le-au transmis jurnaliștilor de la Economica.net că „atât rețeaua fixă, cât și rețeaua mobilă DIGI au funcționat în parametri normali”. Totodată, ei au menționat că acestea sunt monitorizate permanent, pentru a putea interveni rapid și a soluționa eventualele situații neprevăzut.
„Pe fondul indisponibilității anumitor servicii de social media, în data de 4 octombrie 2021 au fost înregistrate la nivel național creșteri notabile a numărului de accesări a acestor servicii. Cu toate acestea, serviciile de voce și date oferite de Orange România au funcționat în parametrii normali și nu au fost înregistrate incidente la nivel de rețea”, au declarat cei de la Orange România.