Ce ar trebui să facă Facebook: prima rețea socială care îți cere bani ca să te scape de reclame

de: Alexandru Puiu
20 02. 2021

Internetul este plin de reclame, iar acestea nu vor dispărea decât dacă începi să plătești pentru conținut. Dacă tot o faci în cazul Netflix, cineva s-a gândit că poate vrei să scapi și de publicitatea de pe rețele sociale.

Poate ai auzit de mai multe ori în ultimii ani faptul că Google și Facebook fac foarte mulți bani de pe urma ta pentru că ”tu ești produsul”. Respectiva formulare se referă la faptul că fiecare click al tău, fiecare moment petrecut online, fiecare site pe care îl accesezi, fiecare clip pe care îl vizionezi sau produs pe care îl adaugi în coș, toate acele informații sunt monetizabile.

În timp ce activitatea ta online te definește pe tine ca om, marile companii ajung să-ți servească reclame pe care este aproape imposibil să nu dai click. Cam de la acest model de business pleacă toate problemele legate de Facebook, Google și aproape orice altă companie care face legea în online.

În mod surprinzător însă, cel puțin Twitter vrea să se distanțeze de acest mecanism. Alternativa? Compania americană vrea să plătești un abonament pentru a folosi rețeaua socială fără reclame. În plus, pe lângă eliminarea reclamelor, îți va oferi în schimb alte câteva beneficii contra unui cost lunar.

Conform unor surse citate de Bloomberg, șefii Twitter se gândesc la mai multe feluri în care te pot taxa pentru a reduce dependența platformei de reclame personalizate. Pe lângă un tradițional abonament, se ia în calcul introducerea unei taxe suplimentare pentru acces la Tweetdeck sau taxare adițională pentru personalizarea avansată a profilului de Twitter.

Similar cu ideea din spatele abonamentelor de pe YouTube pe care le achiți la anumiți vloggeri sau creatori de conținut, Twitter vrea să introducă un fel de bacșișuri. Dai niște bani în plus unor oameni de pe Twitter pentru a vedea postări exclusive, analize și alte tipuri de știri. Nu este foarte clar dacă noile sisteme de monetizare vor fi implementate până la finele anului, dar nu ar trebui să mai dureze mult.