Câți bani intră în România, direct pe mobil: Western Union și băncile tradiționale, de domeniul istoriei

de: Alexandru Puiu
11 06. 2021

În ultimii ani, banii s-au mutat pe mobil, în aplicații precum Revolut, Curve, Monese, Wise, N26 și altele. Din acest motiv, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că cei mai mulți români din străinătate nu mai apelează la Western Union pentru a trimite bani acasă.

Intri în aplicația favorită, eventual îți încarci contul, faci câteva clickuri și, după câteva minute, banii au ajuns în țară. Mecanismul este unul cât se poate de prietenos, intuitiv și sigur. În cazul în care ți se pare totuși complicat să ai încredere în telefon ca într-un instrument pentru transferul banilor, un studiu TransferGo atrage atenția asupra situației românilor din diaspora.

La această oră, 90% dintre românii din diaspora care trimit bani cu TransferGo preferă să transfere de pe smartphone direct din aplicația mobilă, restul de 10% alegând transferul de bani prin intermediul website-ului propriu.

Punctual, în ceea ce privește utilizarea serviciului TransferGo, acesta a avut o creștere de aproximativ 40% în ultimii trei ani, în rândul românilor din diaspora. Astfel, în 2020, gradul de utilizare a aplicației de către românii de peste hotare comparativ cu platforma web era de 80%, față de 2018, când se afla la 53% şi faţă de 4% în 2016.

Vizavi de gradul de obișnuință al oamenilor cu aplicațiile mobile, din aceeași analiză aflăm că peste 70% dintre utilizatorii noi, înregistrați în primul trimestru al acestui an, preferă să transfere bani prin intermediul aplicației, în timp ce doar 30% optează pentru versiunea web a serviciului TransferGo. Dacă discutăm de platforme, 60% dintre cei înregistrați în 2021 sunt utilizatori de Android.

„Faptul că am atins o utilizare aproape integrală a serviciului nostru în mediul mobile este fără doar şi poate rezultatul mai multor factori care s-au manifestat concomitent în ultimul an. Pe de o parte este avansul tehnologic continuu pe care sectorul de smartphone-uri, tehnologii şi aplicaţii mobile îl înregistrează, iar pe de altă parte credem că a contribuit considerabil şi atenţia pe care o acordăm optimizării aplicaţii noastre mobile, pornind mereu de la feedbackul primit de la utilizatorii noştri,“ a explicat Marius Nedelcu, chief marketing officer la TransferGo.