Câți bani cheltuie Google, Facebook și Microsoft să-ți schimbe legile: cum ne afectează lobby-ul, de fapt
Marii giganți din tehnologie au cele mai ridicate cheltuieli de lobby din Europa. Iată cum ne afectează acțiunile acestora, de fapt.
Google, subsidiara Apple Inc, Facebook Inc şi Microsoft Corp au cele mai ridicate cheltuieli de lobby de pe continentul nostru, informează Economica.
Acest lucru se întâmplă în bătălia împotriva reglementărilor mai dure, menite să reducă puterea giganţilor tehnologici americani, acuzaţi de abuz de poziţie dominantă pe piaţă.
Câți bani cheltuie anual Facebook și Google pentru a face activităţi de lobby
Comisia Europeană ar trebui să se autosesizeze în acest fapt, pentru a modifica legislaţia privind acţiunile de lobby, conform studiului grupurilor Corporate Europe Observatory şi LobbyControl.
Cheltuielile sectorului tehnologic le depăşesc chiar pe cele ale companiilor din domeniul farmaceutic, al combustibililor fosili, al sectorului financiar şi al industriei chimice, care aveau în trecut cele mai mari cheltuieli de lobby.
„Sporirea capacităţilor marilor firme din domeniul tehnologiei (big tech) şi al industriei digitale ca întreg arată rolul imens şi în creştere al acestor sectoare în societate. Este remarcabil şi ar trebui să fie un motiv de îngrijorare că platformele îşi pot folosi capacităţile pentru a-şi face ascultate opiniile în dezbaterea privind noile reglementări impuse platformelor digitale”, susţin Corporate Europe Observatory şi LobbyControl.
Studiul a concluzionat că 612 companii, grupuri şi asociaţii au cheltuit anual mai mult de 97 milioane de euro pentru a face activităţi de lobby cu privire la politicile digitale ale UE.
Pe primul loc la cheltuielile de acest gen se poziționează Google (5,75 milioane de euro), apoi Facebook cu 5,5 milioane de euro. Microsoft se află pe locul al treilea (5,25 milioane de euro), Apple cu 3,5 milioane de euro, Huawei Technologies Co Ltd cu trei milioane de euro şi Amazon.com Inc (2,75 milioane de euro).
Acţiunile de lobby ale Google, Facebook, Microsoft, Apple, Huawei şi Amazon vizează tocmai aceste reglementări, menite să reducă puterea giganţilor tehnologici.