Anunțul zilei de la Dacia: a făcut în România ce nu se aștepta nimeni cu ”bătrânul” Duster
Într-o perioadă în care ai crede că românilor nu le merge foarte bine, Dacia continuă să facă valuri pe piața autohtonă, dar și face eforturi semnificative la capitolul inovație.
La fel ca la nivel mondial, în ultimii ani, românii au devenit mari amatori de SUV-uri, iar în 2021, acel trend s-a menținut. Partea interesantă este însă că românii tind să facă investiții semnificative în Dacia Duster, mai mult decât în Ford Puma, Seat Arona sau Skoda Kamiq, pe segmentul SUV-urilor de clasă B.
Dacia Duster și Ford Puma dau tonul în România
Pe segmentul SUV-urilor de oraș sau al SUV-urilor de clasă B, piața din România a crescut cu peste 25% în prima jumătate a anului 2021. Performanța este cu atât mai impresionantă, cu cât piața totală de autoturisme a reușit abia la finalul lui iulie să depășească valorile înregistrate în 2020, anul marcat de criza sanitară.
Cu o creștere mult peste cea a pieței totale (25,4% față de 1%), clasa SUV-urilor mici dovedește, dacă mai era necesar, că românii își doresc să dețină vehicule cu garda la sol mărită, aspect de tot-teren, dar cu dimensiuni și prețuri reduse.
Românii de la Mioveni au în continuare un motiv de celebrare, dar nu este la fel de important ca în anii trecuți. Ca referință, Dacia Duster continuă să fie primul loc în România, la fel ca în urmă cu câțiva ani. Din păcate, față de aceeași perioadă din 2020, vânzările au scăzut cu 21%.
Dincolo de Dacia Duster, care tocmai a beneficiat de un facelift, modelele care au impulsionat acest segment în 2021 au fost Ford Puma (+301%), Peugeot 2008 (+243%), Seat Arona (+139%), Suzuki Vitara (+74%) și Skoda Kamiq (+67%). În ciuda creșterilor majore, doar câteva dintre aceste modele se află în vârful preferințelor clienților români.