Cât costă noua Dacia Duster Facelift 2021: dotări, variante și prețuri

Cât costă noua Dacia Duster Facelift 2021: dotări, variante și prețuri

Constructorul auto Dacia a anunțat că deschide lista de comenzi pentru Duster Facelift.

Românii pot comanda noul Duster Facelift, începând din 18 august, în rețeaua de agenți autorizați Dacia din întreaga țară.

Cât costă noul Duster Facelift?

Potrivit anunțului companiei, prețul pornește de la 14.100 de euro pentru versiunea Essential Tce 90.

În versiunea Comfort, mașina costă 15.750 de euro, iar pentru cea Prestige, prețul ajunge la 17.450 de euro.

„Noul Duster, robust și versatil, își consolidează poziția de SUV de familie și rămâne partenerul ideal în orice aventură”, transmit reprezentanții companiei.

Mașina vine cu cinci motorizări diferite. Vorbim despre trei motorizări pe benzină (TCe cu puteri de 90 CP, 130 CP și 150 CP), una cu alimentare mixtă benzină-GPL (ECO-G de 100 CP) și una diesel (Blue dCi 115 CP).

Românii interesați de achiziționarea noii mașini de la Dacia trebuie să știe că Duster Facelift beneficiază de garanție de 3 ani sau 100.000 km.

Primele livrări sunt așteptate în luna septembrie a acestui an.

Lansat pe piață în anul 2010 la prețul unei mașini de oraș, Duster a creat o mare surpriză în segmentul SUV. O adevărată revoluție marca Dacia! Din 2019, Duster este liderul european în vânzările de SUV-uri către clienți particulari în segmentul său.Asemenea generațiilor precedente, Noul Duster se adresează atât clienților care doresc un SUV confortabil cu design atrăgător, cât și celor care se află în căutarea unui vehicul 4X4 polivalent și robust.

„Duster reprezintă revoluția Dacia în segmentul SUV. De la lansarea primei generații, în 2010, modelul, care va ajunge în curând la 2 milioane de clienți, a devenit o adevărată emblemă a mărcii Dacia. Or, reînnoirea unui model emblematic nu este o sarcină ușoară! Linia generală a modelului, atrăgătoare și ușor de recunoscut, a fost menținută.

Am adus în schimb o serie de evoluții pentru un plus de modernitate și de prospețime. Spiritul de aventură și spiritul Dacia se regăsesc din plin în noul Duster. Vorbim de un model robust și accesibil, care oferă esențialul”, declară Lionel Jaillet, Director Performanță Produs Dacia.

Principalele dotări ale mașinii

Noul Duster preia elementele stilistice ale noii identități vizuale Dacia prezentate în premieră pe Noul Logan, Noul Sandero și Noul Sandero Stepway.

Vehiculul dispune în serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de acționare automată a farurilor și de limitator de viteză al cărui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.În funcție de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer condiționat automat cu afișaj digital, de regulator de viteză cu buton pe volan, de scaune față încălzite și de card mâini libere.

Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia intuitive : Media Display și Media Nav, care beneficiază de un ecran de 8”.

În cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip « boomer » și 2 tweetere în față), radio DAB, conectivitate Bluetooth și două prize USB. Interfața intuitivă este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay și Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcției de recunoaștere vocală. În acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.

În cazul Media Nav, echipamentul multimedia dispune de sistem de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto.

Interfața Media Display și Media Nav cuprinde un meniu « Vehicul » care permite accesul la informații referitoare la conducerea economică sau, în cazul versiunii 4×4, la funcția 4×4 Monitor (care cuprinde altimetru, înclinometru, busolă, etc.).

Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2.

Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menținând totodată un nivel al consumului de carburant și al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.

În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.Sistemul EDC menține treapta optimă pentru o viteză dată, evitând supraturarea motorului și asigurând astfel un control eficient asupra consumului de carburant și al emisiilor de CO2.

De asemenea, cumpărătorii trebuie să știe că noul Duster este echipat cu asistență la parcare, detector de unghi mort, asistență la pornirea din rampă și control adaptiv al coborârii în versiunea 4×4.

Mașina mai dispune și de un sistem multi-view

Sistemul multi-view (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele mașinii) îi permite șoferului să aibă o imagine mai bună asupra a ceea ce se află în jurul vehiculului. Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, oferă o imagine directă la nivelul roților din față, permițând încadrarea cu precizie a vehiculului pe porțiunea de drum parcursă. Sistemul este foarte util în manevrele delicate care apar în parcurs offroad.

Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului „MVC” de pe planșa de bord. El se activează de asemenea automat la intrarea în marșarier. Ecranul sistemului de navigație afișează imaginea provenind de la o singură cameră de filmare. La trecerea din marșarier în treapta întâi, sistemul comută automat imaginea afișată pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din față. Sistemul se dezactivează prin apăsarea pe butonul „MVC” sau atunci când vehiculul depășește 20 km/h.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: