Alternativa la Dacia Sandero vine de la Citroen: cât de bun este noul C3

de: Andrei Tilimpea
17 09. 2021

Citroen încearcă să se extindă în afara Europei cu Noul C3, un hatchback mic destinat piețelor din India și America de Sud, care urmează să fie lansat.

CEO-ul Citroen, Vincent Cobee, a declarat că marca Stellantis încearcă să-și crească procentul de vânzări, din afara Europei, la 30% față de 15%, cât este în prezent.

India este noua piață a mărcii Citroen, pe care s-a lansat oficial în 2019. Stellantis a reușit să integreze în proporție de 90% producția și dezvoltarea, cu ajutorul companiei locale CK Birla, un constructor de motoare care are și linii de asamblare de automobile.

„India este o piață foarte activă și competitivă”, a spus Cobee.„Trebuie să fim pragmatici, progresivi, reactivi și adaptabili”, a adăugat acesta.

Un nou orizont

De altfel, noul Citroen C3 seamănă cu generația actuală, vândută pe piața din Europa, dar are o mulțime de noi funcții care nu se regăsesc pe modelul lansat în 2016. În același timp, platforma pe care a fost creat acest model a fost concepută în India, împreună cu echipe din America de Sud, astfel încât mașina să respecte total cerințele piețelor respective pentru un cost de producție corespunzător. Modelul va fi urmat de alte două automobile, din aceeași familie, ce vor fi produse atât în India, cât și în America de Sud. Cele trei vor fi lansate și vândute în următorii trei ani, începând cu C3, care va fi lansat la începutul lui 2022.

Ca specificații tehnice, noua mașină are mai puțin de 4.00 metri lungime. Ampatamentul mașinii este unul redus, 2,54 metri, însă portbagajul este unul acceptabil, cu 315 litri. La interior, mașina dispune de un display de tip touchscreen de 10 inch, cu sisteme de conectare Apple Carplay și Android Auto.

Practic, Citroen calcă pe urmele celor de la Dacia și încearcă să monopolizeze o piață emergentă așa cum a făcut Dacia în Africa de Nord. Cu toate acestea, cred că o comparație directă nu are sens, deoarece vorbim de două zone total diferite, cultural și geografic.

Avantajul din punctul meu de vedere este de partea constructorului român. De ce? Simplu, Dacia Sandero este de mai mult timp pe piață, de asemenea este disponibilă în mai multe variante și motorizări și cred că se pliază mai bine pe o piață emergentă. Pur și simplu este alegerea mai bună și nu o spun doar eu.