Afinitatea românilor pentru alcool, ce spune despre noi: cum stăm la nivel global

de: Ozana Mazilu
07 12. 2021

Românii se îmbată de 10,6 ori pe an. Poate ți se pare puțin sau mult, dar e mai complex de atât. Iată cum stăm la nivel global, la alcool.

Românii sunt cuprinși de regrete, după beție, fiind pe locul al patrulea în rândul celor 22 de națiuni incluse într-un sondaj derulat acum.

Știi când te doare capul a doua zi după ce ai ieșit cu prietenii la “o bere”? Zici că nu mai bei în viața ta. Ei bine, femeile din România regretă mai mult decât bărbații faptul că au consumat prea mult alcool, conform globaldrugsurvey.com.

Conform aceluiași grafic, australienii se îmbată de cele mai multe ori într-un an, de mai mult de 26 de ori, aproape dublu comparativ cu media globală, de aproximativ 14 ori. Culmea, rușii nu apar în acest sondaj.

Românii chiar preferă să bea alcool

De asemenea, conform Eurostat, 8,4% dintre cetățenii adulți europeni consumă băuturi alcoolice în fiecare zi, locul fruntaş fiind deţinut de Portugalia (20,7%), urmată de Spania (13%) și Italia (12,1%).

În nordul Europei, tendința de a consuma alcool are o cadenţă săptămânală (un obicei întâlnit la 28,8% dintre europeni): aproape jumătate din populaţia Olandei (47,3%) consumă alcool în fiecare săptămână, la fel şi cea a Luxemburgului (43,1%) și a Belgiei (40,8%). Consumul lunar de alcool este mai frecvent în Lituania (31,3%), Letonia (31,1%) și Cipru (30,4%).

Cu toate acestea, frecvența cu care se consumă alcoolul nu reprezintă un simptom al excesului. În clasamentul privind consumul intens de alcool, care înseamnă ingestia a mai mult de 60 de grame de etanol pur într-o singură ocazie, Italia se află pe ultimul loc, alături de Cipru, cu 4%, fiind departe de media UE, de 19%.

Cele mai mari procente se înregistrează în schimb în Danemarca (38%), în România (35%), Luxemburg (34%) și Germania (30%).

Mai mult, un studiu lansat recent a analizat doar comportamentul de consum al tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani. Iar rezultatele sunt surprinzătoare. Așa s-a ajuns la concluzia că tinerii români alocă mai mulți bani pe alcool decât pe cultură. Motivele sunt diverse.

Studiul arată că, lunar, cei cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani dau în medie 70 de lei pe băuturi alcoolice. Și nu sunt neapărat consumatori de băuturi scumpe, pentru că primul criteriu este prețul și mai apoi se uită la brand și diverse promoții.