YouTube lansează o alternativă la TikTok, pentru că asta mai lipsea

de: Alexandru Puiu
15 09. 2020

În cazul în care nu exista o presiune suficientă pe succesul TikTok din partea Instagram, acum a venit rândul celor de la Google să lanseze o alternativă, sub numele YouTube Shorts.

Destinul TikTok continuă să fie unul destul de incert, cel puțin în Statele Unite. Din acest motiv, tot mai mulți giganți din tech caută să lanseze alternative pentru a forța migrarea utilizatorilor către o altă platformă. După ce Instagram a inclus Reels în aplicația de mobil ca o posibilă soluție, a venit rândul celor de la YouTube să facă ceva similar.

Dacă nu găseai deja suficiente aplicații cu prefixul YouTube în magazinul virtual de pe iPhone sau Android, cei de la Google au decis să mai lanseze una. Disponibilă momentan doar în India în format beta, aceasta este intitulată YouTube Shorst și se lansează înainte de finele săptămânii.

YouTube Shorts este o aplicație de mobil construită în jurul clipurilor de maxim 15 secunde imortalizate cu telefonul pe verticală. Exact la fel ca pe TikTok, vei putea lipi mai multe clipuri împreună, vei putea pune muzică pe fundal și vei putea ajusta viteza cu care vor fi redate. În aplicație este prezent și un temporizator, în cazul în care îți pui telefonul undeva și vrei să știi exact momentul în care începe să te filmeze.

Această aplicație dedicată este o extensie a unei modificări recente în aplicația principală de YouTube. De curând, a ajuns să incorporeze un rând de clipuri scurte, iar acum utilizatorii pot naviga ușor de la unul la altul printr-un swipe. Oficialii platformei țin să menționeze că va fi din ce în ce mai simplu să te uiți la Shorts.

Nu este foarte clar când YouTube Shorts va ajunge în alte colțuri ale lumii și pe iPhone, dar ar trebui să nu mai dureze foarte mult. Depinde probabil și de feedback-ul din partea utilizatorilor, dar la câți utilizatori are YouTube, este improbabil să nu vorbim de un succes, poate chiar mai mare decât cel al YouTube Reels.