TikTok, îngropată: eforturile inutile ale Google care au încercat să-i salveze reputația

de: Alexandru Puiu
27 05. 2020

TikTok se confruntă cu un val masiv de ură din cauza clipurilor pe care le permite pe platformă. Google a încercat să-i salveze reputația printr-un gest radical, dar a fost inutil.

Pe parcursul ultimelor 24 de ore, TikTok s-a bucurat de ștergerea câtorva milioane de review-uri negative din Google Play Store. Gestul fără precedent al Google era menit să contrabalanseze valul de ură cu care s-a confruntat rețeaua de socializare în ultimele zile, din cauza unui singur clip.

Pe Apple AppStore, TikTok continuă să aibă un rating mediu de aproximativ 4,5 stele dintr-un maxim de cinci. La fel era și pe Google Play, până când nota i-a scăzut la 1,2 stele, peste noapte. Platforma de video-sharing a fost inundată cu recenzii de o stea după ce un creator de conținut din India a postat un pamflet înfățișând un atac cu acid.

Vloggerul Faizal Siddiqui și-a cerut scuze pentru postarea videoclipului și nu a durat foarte mult până când TikTok a șters toate copiile. Chiar și așa, acest subiect este unul foarte sensibil pentru indieni și, cu siguranță, nu se pretează pentru glume menite să devină virale. Google a intervenit după ce a determinat că o mare parte dintre criticii aplicației au creat conturi false pentru a-și amplifica protestele.

La momentul redactării acestui material, aplicația TikTok din magazinul virtual al Google are peste 20 de milioane de review-uri cu o medie de trei stele. Cel mai probabil, nu va mai reveni prea curând la 4,5 stele, în parte și din cauza faptului că dezamăgirea față de practicile rețelei de socializare a afectat și utilizatori reali de Android, fără conturi false, care au dat review-uri de o stea.

Videoclipul care a stârnit furia internauților îl înfățișa pe Siddiqui amenințând o femeie care a decis să îl părăsească. În momentul următor, acesta a aruncat un lichid înspre fața femeii. Este important de reținut că era apă, dar următoarea scenă arăta fața acesteia machiată pentru a arăta similar cu rănile provocate de un atac cu acid. „Ca un influencer social media îmi dau asum responsabilitatea și îmi cer scuze oricui a fost ofensat de acel videoclip”, a declarat ulterior creatorul de conținut din India.

Oficialii Google au explicat situația neobișnuită și și-au justificat ștergerea a aproximativ cinci milioane de review-uri de o stea. „Atunci când aflăm de incidente de spam, revizuim situația și luăm măsuri de corecție pentru a înlătura ratingurile și comentariile inadecvate”, a argumentat un purtător de cuvânt al gigantului american.