Samsung controlează piața de pliabile: de ce nu este o victorie relevantă

de: Alexandru Puiu
18 09. 2020

Din cauza prețului, telefoanele pliabile continuă să fie un moft sau o manifestare de aroganță, dar Samsung se bucură de faptul că a dat tonul pe acest segment de piață.

Un smartphone Galaxy Z Fold 2 costă aproape 10.000 de lei. Un Galaxy Z Flip, telefonul pliabil care adoptă formatul clasic de flip-phone costă 7500 lei. Chiar și după standardele moderne, în care un terminal de top precum iPhone 11 Pro costă 1000 de euro, valorile pe care le vezi deseori asociate cu terminalele pliabile nu sună bine deloc.

Dincolo de aceste particularități de context, telefoanele pliabile încep să devină un pic mai comune, în mare parte, datorită Samsung. Cel mai probabil, prețul lor va deveni mai accesibil în momentul în care componentele se ieftinesc, în frunte cu panoul OLED pliabil, iar procesul de fabricație va deveni mai puțin laborios.

La momentul de față, deși abia a lansat a doua generație de Galaxy Fold, Samsung deține 80% din piața de telefoane pliabile. Informația a fost confirmată de Display Supply Chain Consultants (DSCC) și ia în calcul și câteva estimări pentru viitor.

Dacă trendul actual se menține, în următoarele 12 luni, sud coreenii vor continua să dețină 80% din piață și vor livra nu mai puțin de 4 milioane de unități. În ceea ce privește concurența, aceasta vine de la Motorola și Huawei, dar nu este una impresionantă.

În teorie, noul Huawei Mate X2 ar fi putut să detroneze Z Fold 2 din poziția de lider a momentul, dar din cauza sancțiunilor impuse de administrația de la Casa Albă, sunt mari șanse ca a doua generație de Mate X nici măcar să nu părăsească China.

Motorola avea o șansă să concureze cu Samsung pe zona de pliabile, dar melancolia alimentată de clasicele Razr nu compensează prețul prohibitiv al noilor Razr.

În ceea ce privește clasamentul pieței de pliabile pe 2020, Samsung Galaxy Z Flip se anunță a fi cel mai bine vândut al anului, urmat de Z Fold 2 și recent lansatul Motorola Razr 5G.