Reclame virale pentru votul din străinătate: Guvernul speră să nu ratezi alegerile parlamentale
În ultimii ani, votul din străinătate a fost o problemă majoră pentru români, dar se pare că autoritățile eficientizat semnificativ mecanismul.
Până de curând, cei care își doreau să voteze la o secție din străinătate, fără să se chinuie prea mult, ajungeau să investească o zi din viață pentru acest scop nobil. Au existat și cazuri de persoane care și-au ratat ziua așteptând, doar pentru a-și da seama că este prea târziu când au ajuns în fața secției de votare.
Cele mai mari probleme sunt în regiunile externe foarte populate de români, localități din Italia, Germania sau Regatul Unit. De multe ori, mii sau zeci de mii de români ajung să se înghesuie la o singură secție de vot din consulat sau ambasadă.
În 2020, lucrurile s-au schimbat radical. Din cauza pandemiei, votul se poate desfășura în condiții de distanțare socială. Poți sta în confortul căminului și totuși să votezi, prin corespondență.
În acest scop, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a realizat, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE), două videoclipuri (variantă scurtă şi variantă lungă) şi un spot audio de informare a alegătorilor din străinătate în legătură cu procedura şi termenul-limită de înregistrare pe site-ul votstrainatate.ro cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă.
Cu această ocazie, oficialii din AEP au amintit că, potrivit prevederilor Legii nr. 202/2020 pentru modificarea unor acte normative în materie electorală, perioada de înregistrare a cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării ca alegători prin corespondenţă la alegerile parlamentare din data de 6 decembrie 2020, care urma să se încheie la data de 21 septembrie, s-a prelungit până la data de 22 octombrie, conform Agerpres.
Dincolo de faptul că găsești clipurile de mai jos pe Facebook sau YouTube, oficialii AEP au venit și cu o solicitare la Consiliul Național al Audiovizualului pe marginea acestui subiect. CNA a aprobat difuzarea acestor clipuri de către radiodifuzori în afara spațiului publicitar.