Netflix se inspiră de la TikTok pentru această opțiune prin care să găsești conținut nou

de: Paula Artin
22 11. 2020

Netflix a împrumutat deja conceptul de story-uri din aplicații sociale precum Snapchat și Instagram pentru funcția Previews în 2018. Acum, compania a introdus fluxul video vertical pe ecran complet, popularizat de TikTok, pentru inspirație suplimentară.

Cu cel mai recent experiment, Fast Laughs, Netflix oferă un nou flux de clipuri de comedie în formă scurtă extrase din catalogul său complet.

Feed-ul include clipuri atât din originale, cât și din programare licențiate, spune Netflix. Include, de asemenea, videoclipuri de pe canalul social Netflix existent, “Netflix is a joke”, care rulează deja videoclipuri mai lungi și alt conținut social pe YouTube, Twitter, Facebook și Instagram.

Încă un mod prin care Netflix îți spune la ce să te uiți

Fast Laughs seamănă cu TikTok în sensul că este glisat pe verticală, oferă videoclipuri pe ecran complet și își plasează butoanele de engagement în partea dreaptă. Dar nu încearcă să devină un loc unde să pierzi timpul în timp ce te distrezi.

La fel ca multe dintre experimentele Netflix, obiectivul cu feedul Fast Laughs este să ajute utilizatorii să descopere ceva nou de urmărit.

În loc să dai like și să comentezi la videoclipuri, așa cum ai face într-o aplicație social media, feedul este conceput pentru a încuraja utilizatorii să adauge emisiuni pe lista lor de vizionare Netflix.

În acest sens, are un scop similar cu funcția “Previzualizări” a Netflix, care îi ajută pe utilizatori să descopere emisiuni vizionând clipuri și trailere din programele populare și recent lansate.

Pe măsură ce utilizatorii parcurg noul feed Fast Laughs, vor întâlni o gamă largă de clipuri de comedie – cum ar fi un clip dintr-un stand up special Kevin Hart sau un fragment amuzant din “The Office”, de exemplu. Clipurile vor avea o lungime cuprinsă între 15 și 45 de secunde.

Totuși, chiar dacă adaugi videoclipurile la “Lista mea” pe Netflix, poți să reacționezi la clipuri cu un buton emoji care râde și poți da share pe rețelele sociale.

Netflix a confirmat către TechCrunch că experimentul a fost testat cu un număr mic de utilizatori la începutul acestui an, dar recent a început să se lanseze într-un grup mai larg care cuprinde utilizatori din Marea Britanie, SUA și alte piețe selectate.

În prezent, este disponibil pentru un subset de utilizatori Netflix cu profiluri pentru adulți sau alte profiluri fără control parental numai pe dispozitivele iOS.

Și pentru că este un test, utilizatorii pot vedea versiuni ușor diferite ale aceleiași caracteristici. De asemenea, produsul poate evolua în timp, ca răspuns la feedback-ul utilizatorilor.

Netflix este cu greu primul care “împrumută” formatul TikTok pentru propria aplicație. Platformele de socializare, precum Instagram și Snapchat, și-au lansat, de asemenea, propriile soluții rivale TikTok în ultimele luni.

Dar Netflix nu este un concurent direct cu TikTok – cu excepția măsurii în care orice aplicație mobilă concurează pentru timpul și atenția utilizatorilor, deoarece există doar un număr de ore într-o zi.

În schimb, noul flux este mai degrabă o recunoaștere a faptului că formatul TikTok al unui flux video vertical pe ecran complet, cu butoane de angajare rapidă pe lateral, devine un stil implicit de prezentare a conținutului distractiv.

“Căutăm întotdeauna noi modalități de a îmbunătăți experiența Netflix”, a spus un purtător de cuvânt al Netflix, confirmând experimentul.

“Mulți dintre membrii noștri adoră comedia, așa că ne-am gândit că aceasta ar fi o nouă modalitate interesantă de ai ajuta să descopere noi spectacole și să se bucure de scene clasice. Experimentăm cu aceste tipuri de teste în diferite țări și pentru perioade diferite de timp – și le vom face disponibile pe scară largă numai dacă oamenii le consideră utile ”, au adăugat ei.