McDonald’s a pierdut startul la un capitol important în lumea fast food

de: Teodora Tudosie
13 01. 2020
carne de origine vegetală, produsă de Beyond Meat

McDonald’s este printre ultimele mari lanțuri de restaurante fast-food care a intrat în rândul lumii și a pus în meniu cartea vegetală.

Impossibile Foods și Beyond Meat sunt cele mai mari companii care au investit masiv în crearea unui nou tip de carne: aceasta nu este de origine animală, însă are același gust precum carnea pe care o mănânci în prezent, care provine direct de la animale.

Acum, au reușit să ajungă într-o serie largă de restaurante, din mai multe locuri ale lumii. Mai multe restaurante de tip fast-food oferă acum feluri de mâncare pe baza cărnii create în laborator. Printre acestea se numără și KFC sau Burger King.

Opțiunea de carne vegetală este importantă pentru o mare parte a populației planetei, care vrea să protejeze animalele și mediul.

Totuși, McDonald’s a fost printre cele mai sceptice în această privință. Pentru aceasta, a durat ceva mai mult să pună și ea carne pe bază de plante în meniu. A început cu un pas mic, într-un parteneriat cu Beyond Burgers, pentru a oferi opțiunea în câteva restaurante din Canada.

Inițial, lanțul de fast-food avusese câteva discuții cu cei de la Impossible Foods. Totuși, furnizorul de carne vegetală a anunțat că pur și simplu nu ar avea resursele necesare pentru a livra suficiente produse restaurantelor. Asta în primul rând pentru că acesta este cel mai mare lanț de restaurante fast-food din lume. Are aproximativ 37.000 de locații în mai mult de 115 țări.

De e dificl pentru McDonald’s să includă această opțiune

Cartea vegetală are o serie de avantaje. În primul rând, ar putea fi o soluție pentru reducerea efectelor negative ale schimbării climatice. Producția de carne este unul dintre cele mai mari sectoare care contribuie la schimbările climatice globale. De asemenea, ar putea reduce considerabil violențele asupra animalelor.

McDonald’s explică de ce a durat atât de mult până să poată oferi această opțiune. „Am fost cu ochii pe această tendință emergentă și acum suntem pregătiți să aflăm mai multe rulând un test pe una dintre piețele noastre”, a declarat Ann Wahlgren, executiv al companiei. „Am lucrat la rețeta noastră și acum suntem pregătiți să primim feedback de la clienții noștri”, a mai adăugat aceasta.

Totuși, provocările sunt încă mari, atât pentru restaurante, dar mai ales pentru producătorii acestui tip de carne. Aceștia vor trebui să se ridice la nivelul de producție: trecerea de la furnizarea de carne pentru câteva restaurante locale pentru lanțuri fast-food uriașe este o provocare uriașă. Rămâne de văzut cum va evolua trendul.