Inteligență artificială, la o cantină din Cluj: la ce ajută ”robotul” deștept

de: Alexandru Puiu
12 02. 2020

Într-un campus format din mai multe companii din Cluj, cantina folosește un sistem pe bază de inteligență artificială pentru a eficientiza achiziția de mâncare.

Pentru a face viața clienților mai ușoară și pentru a-i ajuta să mănânce cât mai repede, în același timp, o cantină din Cluj Napoca a apelat la un robot, în locul unei case de marcat tradiționale. Acesta utilizează algoritmi de inteligență artificială pentru a recunoaște preparatele din tava clienților. În doar câteva momente plătești cu cardul și te poți așeza la masă pentru a te bucura de masa de prânz.

Sistemul complex din spate a fost dezvoltat startupul Neurolabs, cu operațiuni în Cluj, Londra, Edinburgh și Paris. Dacă vrei să vezi și tu cum merge ”jucăria”, trebuie să treci pe la CBC Bistro în Cluj Napoca. Acolo, se intensifică foarte multe traficul în orele de vârf, iar patronii au căutat o cale pentru micșorarea coada de la linia de servire. Astfel, clienții se pot bucura mai mult timp de pauza de prânz împreună cu colegii.

„Motivul aglomerării este evident: câteva sute de oameni, angajați ai companiilor care au sediul în CBC Campus, dar nu numai, își doresc să servească masa în intervalul 12:00-13:00”, a explicat Vlad Buzoianu, CEO CBC Campus.

Înaintea implementării sistemului cu inteligență artificială pentru plăta mâncării, CBC a realizat un studiu pentru a înțelege mai bine problema. Din câte se pare, înaintea tehnologizării plăților, clienții petreceau în medie 9 minute la coadă, iar 76% din acest timp ținea de partea de servire. Un sfert din clienți ajungeau să stea 12 minute. În final, soluția a constat în apelarea la inteligență artificială.

„Prin implementarea soluției de casierie automată ne propunem să reducem considerabil timpul de așteptare. Spre exemplu, dacă ne gândim doar la timpul asociat procesului efectiv de plată, media va scădea sub 15 secunde, prin introducerea casei automate”, estimează Patric Fulop, co-fondator și CTO al Neurolabs, dezvoltatorul soluției de verificare și încasare automată.

Din martie 2020 se va trece integral la casiere automate, iar eficiența mecanismului este estimată la 97%. Doar în 3% din cazuri ar putea fi necesară intevenția umană.

Avantajul acestei soluții de casierie automată este că permite angajaților cantinei, implicați până acum în servire și încasare, să se concentreze pe satisfacerea altor nevoi ale clienților, monitorizarea procesului de înlocuire a casieriilor tradiționale cu cele automate și măsurarea impactului acestuia, cel puțin în primele luni de la implementare”, concluzionează Vlad Buzoianu, CEO CBC Campus.