Defrișările din România au pus CFR pe butuci: ce s-a întâmplat între București și Ploiești
În timp ce mulți locuitori din Ploiești care lucrează în capitală au încercat să se întoarcă ieri acasă, trenurile pe această rută au înregistrat întârzieri mai mari de patru ore.
Tronsonul CFR dintre București și Ploiești a fost pus aseară pe butuci, la propriu, din cauza unor probleme cauzate de o firmă care făcea defrișări în zonă. În consecință, trenurile nu au putut circula și, în cel mai optimist caz, unele au înregistrat o întârziere de 70 de minute. Apogeul a fost de 250 de minute. Peste zece trenuri au fost afectate de situația neplăcută.
Linia de contact care facilitează alimentarea cu energie electrică a trenurilor a fost ruptă de copaci care s-au prăbușit pe calea ferată. Copacii au fost tăiați de o firmă care realiza lucrări de defrișare în zonă. Incidentul s-a petrecut în jurul orei 17, când majoritatea oamenilor au plecat de la muncă și sperau să ajungă acasă. Circulația s-a reluat parțial după ora 19:30, iar problema a fost remediată în totalitate după ora 21:15.
În mod previzibil, au fost afectate și trenuri cu traseuri lungi, care trec inevitabil prin Ploiești. Este vorba de București – Suceava sau București – Budapesta. Punctual, trenul Regio 3007 București – Brașov a acumulat 250 de minute întârziere, iar Regio 5007 București – Buzău, aproximativ 200 de minute. Trenul IR București – Suceava a acumulat 230 de minute, iar pasagerii din trenul IR 472 București – Budapesta au fost mai norocoși, întârzierea fiind de 70 de minute. IR 1741 București – Satu Mare a acumulat 100 de minute întârziere.
Pentru că la un moment dat nu mai avea rost să plece din București, mai multe trenuri au început să acumuleze întârzieri de 90 de minute în Gara de Nord. Ca referință, incidentul s-a întâmplat între Crivina și Brazi unde de ceva timp se fac tăieri de pădure. Linia de contact a fost ruptă și unele componente anexe au fost deteriorate. Pentru remedierea defecțiunilor înregistrate, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniilor de contact s-a acționat cu două drezine pantograf pe ambele fire de circulație.