Cum se „vânează” Sony și Microsoft înainte de lansarea PlayStation 5 și Xbox

de: Ciprian Ioana
06 02. 2020

Sony și Microsoft se pregătesc de lansarea noilor console PlayStation 5 și Xbox Series X. Se întâmplă în iarna acestui an.

Sony a anunțat încă de anul trecut că 2020 va fi anul în care va scoate pe piața noua consolă PlayStation 5. Și Microsoft a venit, recent, cu un eveniment de prezentare a noii console din generația Xbox. Se numește Xbox Series X și momentul ales pentru lansare este similar cu strategia aleasă de Sony: undeva prin decembrie.

Rapoartele din piață sunt împărțite. Unii specialiști se așteaptă ca Microsoft să rupă gura târgului cu noile tehnologii pe care le va pune pe noua consolă. Alții insistă pe inovația Sony. Până când vei apuca să vezi despre ce e vorba, ambele companii se vânează una pe alta.

Pentru că, de fapt, bătălia s-ar putea da pe prețul noilor console. Și nicio companie nu se aruncă deocamdată să anunțe ceva oficial în acest sens.

Se așteaptă mutarea celeilalte.

Sony și Microsoft tatonează terenul

Există informații potrivit cărora Xbox Series X va fi ceva mai performantă decât Sony PlayStation 5. Plecând de la aceste zvonuri, ar fi de așteptat ca noua consolă a japonezilor să fie mai ieftină decât ce oferă rivalii americani.

Dar nicio companie nu face, deocamdată, un anunț oficial legat de preț. Speră să facă cealaltă primul pas și astfel să se hotărască în funcție de primul anunț.

E adevărat că Microsoft mizează pe tehnologii extrem de performante, iar Sony ar putea miza pe prețul mai mic. Dar nu se știe niciodată. Din moment ce tehnologia a avansat extrem de puternic, ambele companii pot livra putere la prețuri accesibile.

Important e ce-și doresc, de fapt.

Ce trebuie să reții e că, deocamdată, totul e la nivel de zvonuri și informații neconfirmate oficiale. E o perioadă de tatonare, una în care te poți uita un pic în urmă să vezi cum au fost gândite strategiile în trecut.

Spre exemplu, PS4 a fost mai ieftină decât Xbox One la data lansării și nici nu a sacrificat din performanță pentru a face acest lucru posibil. Ba chiar, consola Sony a costat cu 100 de dolari mai puțin și, pe alocuri, a livrat chiar mai mult decât Xbox One.

Într-un final, însă, consumatorii sunt cei care aleg. Unii țin cont de preț, alții caută performanța pe care nu o mai întâlnesc în altă parte.