YouTube merge pe urmele Netflix și va introduce conținut interactiv

de: Teodora Tudosie
10 04. 2019

YouTube explorează introducerea unui nou format de storytelling care ar putea crește numărul de vizionări de pe platforma video.

Compania plănuiește să dezvolte propriile programe de tipul choose your own adventure. Vei putea astfel să interacționezi direct cu videoclipurile pe care le urmărești și să faci alegeri care duc la diferite rezultate.

După ce ai văzut Bandersnatch, episodul interactiv din serialul Black Mirror de pe Netflix, poate ți s-a deschis apetitul pentru acest format. Pentru asta, YouTube plănuiește să introducă și ea show-uri care să-ți permită să alegi continuarea firului poveștii.

Efortul YouTube ar putea ajunge chiar să mărească numărul de vizionări de pe platformă. De asemenea, compania și-ar putea rotunji veniturile din banii câștigați din reclemele care ar rula în cadrul acestui conținut interactiv.

De proiect se va ocupa o unitate specială, dedicată programelor interactive și live-urilor speciale.

Producătorii încearcă de ani buni să spună povești care lasă utilizatorii să aleagă diverse rezultate. Totuși, abia acum tehnologia este suficient de avansată pentru ca marile companii să fie dispuse să investească în asta.

„Avem acum instrumente și oportunități noi pentru a crea și spune povești interactive, pe mai multe straturi”, spune Susanne Daniels, head of original programming YouTube.

YouTube ar putea concura cu Netflix la acest capitol

Netflix a lansat deja mai multe seriale interactive pentru copii. Primul pentru publicul larg a fost Bandersnatch și a avut un succes major. Compania a anunțat deja că va avea mai mult conținut interactiv pe platformă. You vs Wild, serialul interactiv cu celebrul Bear Grylls va debuta în una aprilie.

YouTube ar putea reprezenta o competiție serioasă pentru Netflix, mai ales pentru că videoclipurile de pe YouTube sunt gratis.

Compania deja a experimentat cu reclame interactive. Totuși, programele interactive pe care vrea să le lanseze necesită o investiție mult mai mare pentru ca videoclipurile să se poată încărca fără buffering.