Strategia YouTube care îți arată cum a băgat în față conținutul mincinos și panicard

de: Teodora Tudosie
03 04. 2019

YouTube are peste 30 de milioane de utilizatori activi în fiecare zi care urmăresc zilnic peste un miliard de ore de conținut.

Un conflict intern între angajații YouTube și executivii companiei a ieșit la iveală. Astfel, am putut vedea strategia prin care platforma trece cu vederea peste conținutul nepotrivit pentru a ține utilizatorii conectați.

Pe o perioadă de ani buni, compania a ignorat angajații care îi cereau să dea jos videoclipurile toxice de pe platformă. Aceștia voiau ca YouTube să oprească răspândirea videoclipurilor cu conținut deranjant, extremist sau legat de teoriile conspirației. Totuși, pare că liderii au fost mai interesați de creșterea engagement-ului de pe platformă, potrivit unor 20 de foști și actuali angajați.

Una dintre propunerile angajaților oferea o soluție pentru YouTube. Conținutul la limita încălcării regulilor putea să continue să existe pe platformă, dar să nu mai fie în secțiunea de recomandări. Compania a respins propunerea în 2016 și a continuat să recomande astfel de videoclipuri, indiferent de cât de controversate ar fi fost, potrivit unui fost inginer. Scopul era să ajungă la un miliard de ore de vizionări pe zi.

Aparent, angajații pe alte poziții decât cea de moderator de conținut era descurajați să caute conținut toxic pe platformă. Asta pentru a nu exista dovezi, iar YouTube să poată pretinde că nu știa de existența acestor videoclipuri.

YouTube a ignorat conținutul necorespunzător

Problema pare să fie mai veche, iar liderii companiei ar fi trecut intenționat cu vederea peste videoclipurile nepotrivite de pe platformă. Mai mult, chiar au încurajat angajații să facă același lucru. Echipa de „încredere și siguranță” ar fi fost formată din mai puțin de 20 de angajați, conform Bloomberg.

Cel puțin cinci angajați seniori YouTube au părăsit compania din această cauză. Au dat vina pe incapacitatea companiei de a înlătura videoclipuri extreme și dăunătoare.

Cel mai plauzibil motiv pare să fie legat, bineînțeles, de bani. YouTube voia cât mai multe vizionări pe platformă, care ar fi condus la un venit mai mare pentru companie.