Volkswagen a avut în anii ‘60 mașina sport cu cel mai mare portbagaj
Volkswagen a avut în anii ‘60 o mașină superbă de care sigur n-ai auzit. A fost, probabil, mașina sport cu cel mai mare portbagaj din câte ai văzut.
Volkswagen a experimentat mult de-a lungul istoriei, motiv pentru care azi a ajuns unul dintre cei mai mari producători din lume.
În această perioadă, în Marea Britanie, în Amelia Island, are loc o expoziție în aer liber de mașini de epocă. Printre bătrânele „vedete” se numără și mașina pe care o vezi în imagini. Este un model Volkswagen rar și, deși îl privești din toate unghiurile, nu pare să semene cu nimic din ce știi de la renumitul producător, nici nou, nici vechi.
Poate pentru că acest model a fost făcut pentru Volkswagen de către Karmann (tot un producători auto, înființat tocmai în 1901). Mașina din imagini este o versiune mai „nouă” a legendarei Volkswagen Karmann-Ghia. Este un model care datează din 1965.
Volkswagen Karmann-Ghia, mașina legendară care a anticipat viitorul
Cine cunoaște primul model Karmann-Ghia, cu greu poate crede că este una și aceeași mașină. Din punct de vedere tehnic, da, este, dar designul este complet diferit. A fost o mașină cu mult înaintea vremurilor sale, futuristă.
Cea mai frumoasă parte la Volkswagen este că, timp de decenii, compania a fabricat aceeași platformă. Practic, a fost conceput un „skateboard” peste care s-a putut pune apoi aproape orice fel de caroserie și să se producă autovehicule de diverse tipuri.
Volkswagen Karmann-Ghia Type 1 Concept a fost o mașină sport pentru două persoane, dar, dotată cu cel mai mare portbagaj pe care l-ai văzut vreodată pe acest tip de automobile.
Ca să fie păstrată tradiția, portbagajul era poziționat în față, în timp ce motorul și tracțiunea se aflau pe spate. Îți dai seama de această dispunere după „prizele” de aerisire de pe aripile din spate. Designul celei de pe stânga diferă, însă de cel al aripii de pe dreapta. Și, privește mânerul de deschidere a ușilor. Ai văzut așa ceva abia în anii 2000.
Bordul are, de asemenea, un design interesant, pentru că îmbină simplitatea cu eficiența. Toate controalele sunt focusate în zona șoferului, cu „ceasuri” cât cuprinde. Avea chiar și indicator pentru semnalizare, funcție care nu se regăsea în anii ‘60 la automobile”.