Visa și Mastercard, în competiție pentru Revolut: de ce vor câștiga utilizatorii fintech

de: Alexandru Puiu
01 10. 2019

Revolut a devenit un jucător din ce în ce mai important în piața bancară, iar acest lucru este evidențiat și de conflictul dintre Visa și Mastercard pentru contracte de carduri.

Dacă ai un card bancar de la Revolut, acesta este un MasterCard, indiferent dacă e în formă fizică sau virtual. În curând însă, se pare că vei putea opta pentru un Visa, în contextul în care compania tocmai a încheiat un contract foarte important cu operatorul fintech.

Deși Visa a evitat până acum implicarea în această piață a serviciilor bancare în format electronic, s-ar putea să fi recuperat mult teren după înțelegerea cu compania londoneză Revolut.

Gigantul britanic din domeniul finanțelor digitale se va folosi de rețeaua globală a Visa pentru a se extinde mai rapid într-un număr important de teritorii noi. La ora actuală, românii sunt privilegiați când vine vorba de accesul la Revolut, pentru că se numără prin doar 32 de țări în care ai acces la acest serviciu. Cu ajutorul Visa, serviciul va ajunge în alte 24 de țări importante, pentru atingerea unui total de 56 în lume. Ca referință, Revolut are doar patru ani de existență și oferă schimburi valutare, brokeraj bursier, cripto și plăți către terți.

Revolut va folosi parteneriatul cu Visa pentru a se extinde în Australia, Brazilia, Canada, Japonia, Noua Zeelandă, Rusia, Singapore și SUA (prima lansare în SUA va fi cu Mastercard). Va urma extinderea în America de Sud și Asia, precum și în Ucraina și Arabia Saudită la date ulterioare. Revolut, al cărei CEO spune că urmărește să colecteze finanțări de peste 500 de milioane de dolari, va continua și să utilizeze rețeaua Mastercard în Europa.

Directorul Visa pentru Regatul Unit și Irlanda este încrezător că vor avea foarte mult de câștigat din această înțelegere. În opinia lui Jeni Mundy, 75% dintre noile afaceri ale Revolut se vor realiza prin intermediul Visa. Pe termen lung, speră să devină principalul partener pentru compania din Marea Britanie.  Revolut va folosi tot Visa când își va lansa cardul de credit. Afacerea cu Revolut, a mai spus ea, este un reper important pentru Visa, unicornul fiind unul dintre startup-urile financiare cele mai mari și cu cea mai rapidă creștere din Europa.

La scară largă însă, Revolut este un pion infim pentru Visa. În timp ce Revolut are șapte milioane de clienți în Europa, compania californiană are trei miliarde de carduri în rețeaua sa globală și a facilitat realizarea de plăți în valoare de 11,2 trilioane de dolari în 2018.