Mașina Renault care o să te facă să uiți de orice model Dacia
Renault vrea să facă istorie cu o nouă categorie de mașini electrice, echipate cu tehnologii de ultimă generație și o baterie care oferă autonomie impresionantă.
Renault are deja experiență pe segmentul mașinilor electrice. Modelele sale cu zero emisii poluante sunt unele dintre cele mai accesibile de pe piață și ar putea fi sursa de inspirație pentru viitoarele vehicule electrice Dacia.
Viitoarele mașini electrice ale Renault
Francezii vor deja să treacă la un nivel superior pe acest segment, așa că au în plan inițierea unei noi game de automobile „verzi” care vor rivaliza cu gama ID Hatch a celor de la Volkswagen.
„Răspunsul meu este clar. Da, vom merge pe segmentul C și, da, cu siguranță vom utiliza o baterie mai mare. Trebuie doar să găsim momentul prielnic (de lansare, n.r.), ca să fim siguri că avem oferte competitive”, a declarat directorul programului de dezvoltare a mașinilor electrice Renault, Eric Feunteun.
Există însă o problemă: prețul. Producătorii de mașini ieftine se scuză mereu că nu oferă automobile mai bune pentru că ar fi prea scumpe.
„Dacă le-aș face la prețul bateriilor de acum, aș fi la nivelul competitorilor de lux. Dacă mergi pe segmentele C, D sau E – vezi ce fac Tesla și Jaguar – ai nevoie de baterii foarte mari. Dar asta înseamnă mașini foarte scumpe. Eu cred cu tărie cu ADN-ul Renault constă în tehnologie accesibilă. Zoe este cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață, iar prețul este primul factor determinant”, a mai adăugat reprezentantul companiei.
Iar pentru a realiza mașini 100% electrice, trebuie să ai la dispoziție și o platformă corespunzătoare. Nu poți adapta una de la mașinile hibride și, cu atât mai puțin a uneia pe carburant. Bănuiesc că n-ar fi de aceeași părere și francezul din România care a transformat o Dacia Logan din prima generație în vehicul electric.
Renault Symbioz, mașina viitorului la care doar poți să visezi
Renault are în plan realizarea unui autoturism ieșit din comun de bine pus la punct,, atât estetic, cât și din punctul de vedere al eficienței.
Mașina viitorului „conectat” gândită de compania franceză este prezentată și pe site. Este un automobil gândit astfel încât granițele dintre mașină și spațiul de locuit să dispară.
Vorbim, deci, de o mașină care e și autonomă, nu doar electrică, pentru că, potrivit motoului lor, ar trebui să te simți la fel de relaxat în mașină ca și cum ai fi acasă, pe canapea.
Renault Symbioz nu este doar un autovehicul, este un ecosistem, cu o cabină multifuncțională. Evident, o astfel de mașină n-ar fi accesibilă oricui.
Francezii spun că este o „sufragerie mobilă”:
„Grație multiplelor moduri de deplasare autoghidată, Renault SYMBIOZ nu are nevoie de șofer… Dar dacă vrei să conduci, ai și această opțiune. În modul autoghidat, scaunele din față se rotesc cu 180°, oferindu-ți o experiență total inedită. Dacă nu ai vedea peisajul derulându-se prin dreptul pavilionului din sticlă, nici nu ți-ai da seama că ești pe șosea.”