Reclame politice: Facebook nu le verifică, Twitter le interzice. Ce face Google?
Reclamele politice sunt un subiect important în ultima vreme, iar giganții tech precum Facebook, Twitter și Google au toate abordări diferite în ceea ce le privește.
Reclamele politice sunt o metodă foarte utilă pentru politicieni pentru a-și transmite mesajele către câți mai mulți utilizatori din mediul online. Iar acestea pot fi transmise cel mai bine pe rețelele sociale. Numai că fiecare are o abordare proprie în ceea ce privește reclamele politice postate pe platformă.
Până acum, Google nu a urmat exemplul Facebook și Twitter și nu a venit cu o declarație oficială legată de reclamele politice de pe platformă.
Facebook a anunțat că nu va verifica veridicitatea informațiilor în ceea ce privește reclamele politice de pe platformă. Deși spune că șterge știrile false care apar pe rețeaua socială, menționează că nu se va băga în discursul politicienilor din reclamele distribuite. Facebook spune că așa ar fi cel mai democratic, pentru ca toată lumea să aibă acces la cuvintele politicienilor, indiferent dacă acestea sunt sincere sau mincinoase.
De cealaltă parte, Twitter a anunțat că va interzice absolut toate reclamele politice care apar pe platformă. Această interdicție cuprinde atât tweet-uri plătite de la candidați, cât și reclame pe teme politice. Jack Dorsey, CEO-ul companiei, a motivat alegerea simplu: „Deși publicitatea pe internet este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agențiile de publicitate, această putere aduce riscuri semnificative pentru politică, unde poate fi folosită pentru a influența voturile pentru a afecta viața a milioane de oameni”.
Ce face Google în legătură cu reclamele politice
Gigantul tech a anunțat într-o postare pe blog ce atitudine va lua în legătură cu aceste reclame. Abordarea sa va fi una de mijloc, în comparație cu cele ale Facebook și Twitter: Google nu vrea interzicerea reclamelor politice de pe platformă, dar spune că le va verifica pe acestea.
Totuși, spune că promisiunea de ștergere a informațiilor false nu va putea fi ținută în proporție de 100%.
„Recunoaștem că dialogul politic robust este o parte importantă a democrației și nimeni nu poate judeca în mod sensibil fiecare declarație politică, fiecare replică la acea declarație sau fiecare insinuare”, spune Google. „Așadar, ne așteptăm ca numărul de reclame politice asupra cărora vom lua măsuri să fie foarte limitat – dar vom continua să facem acest lucru pentru încălcări clare”, a mai spus Google despre reclamele politice de pe platformă.