Nissan a încercat să-și creeze propria Dacia și-a eșuat cu grație

de: Răzvan Băltărețu
28 10. 2019
Nissan Aprio vândută în Mexic e inspirată de Dacia Logan

Nissan și Renault sunt într-o alianță, doar că una dintre companii a reușit pe-o piață pe care cealaltă a eșuat admirabil. Renault are în portofoliu Dacia, pe când Nissan, când a încercat să-și împingă în față mașinile low-cost, n-a avut același succes. Iar acum închide acel capitol.

Acolo unde Renault are Dacia, Nissan a vrut să aibă Datsun, o marcă low-cost pentru piețe ca cele din Europa de Est, America de Sud, Africa sau Asia. Doar că acum s-a aflat că Nissan s-ar putea sa renunțe la alternativa pentru Dacia, pentru că nu a avut performanța la care spera.

Veștile sunt deocamdată comunicate pe surse către Reuters, iar în interiorul companiei decizia e parte din „planul de recuperare a performanței”. Nissan e aproape de-a înregistra cel mai mic profit operațional din ultimii 11 ani pe-o piață din ce în ce mai aglomerată și fără mare succes în Statele Unite ale Americii.

Nissan plănuiește să reducă tot felul de costuri până în 2023, iar 1.223 de angajați ar urma să fie concediați. Astfel, și planul pentru mașini de tipul Dacia ar fi eliminat.

Nissan a vândut în America de Sud o versiune de Dacia Logan

În trecut, Nissan a profitat de pe urma alianței cu Renault prin vânzarea, în Mexic, a modelului Aprio. Era, de fapt, o Dacia Logan vândută sub marca Nissan.

Aprio a început să fie fabricat în Brazilia și Mexic în 2007. Proiectul a fost oprit în 2010. Nissan Aprio era similar cu Dacia Logan din prima generație. În Mexic, era disponibilă doar versiunea 1.6 cu 16 valve, care la noi era un lux înainte de 2010. Mexicanii s-au bucurat atât de un Nissan Aprio cu cutie manuală cu cinci viteze, cât și de versiuni cu transmisie automată, cu patru viteze și 103 cai-putere. Acestea din urmă au fost asamblate în Brazilia.

Strategia Renault pentru Dacia merge însă în continuare. După cum a explicat un reprezentant al companiei, marca e ieftină, pentru că toate piesele au fost deja dezvoltate, folosite și amortizate de Renault.