23 nov. 2018 | 11:42

Dacia mexicanilor: cum a ajuns mașina românească peste ocean

ACTUALITATE
Dacia mexicanilor: cum a ajuns mașina românească peste ocean

Dacia Logan e mai cunoscută în lume decât credeai. În unele țări însă, vechiul Logan a fost vândut sub alte branduri. În Mexic, Dacia Logan se numea Nissan Aprio, dar ai fi recunoscut-o imediat pe străzi.

Nissan Aprio nu a fost nimic altceva decât Dacia Logan cu sigla brandului japonez. Mașina românească și-a făcut intrarea și pe piețele din America de Sud în urmă cu mai bine de zece ani și a avut ceva succes.

Desigur, “americanii” din sud nu au auzit niciodată de Dacia, așa că automobilele au fost vândute cu un nume mai cunoscut: Nissan. Aprio a început să fie fabricat în Brazilia și Mexic prin 2007. N-am informații exacte despre momentul în care s-a oprit producția lui Aprio, dar ea a încetat să mai iasă pe porțile fabricilor prin 2010, cel mai probabil.

Nissan Aprio era similar cu Dacia Logan din prima generație, iar în Mexic, era disponibilă doar versiunea 1.6 cu 16 valve, care la noi era un lux înainte de 2010. Nu oricine își permitea un astfel de Logan, mai ales că avea un consum mai mare de carburant, dar un motor mai puternic.

dacia logan nissan aprio mexic

Interesant este că mexicanii s-au bucurat atât de un Nissan Aprio cu cutie manuală cu cinci viteze, cât și de versiuni cu transmisie automată, cu patru viteze și 103 cai-putere. Acestea din urmă au fost asamblate în Brazilia.

Interiorul a suferit și el câteva modificări, dar nu radicale. Doar volanul și fețele ușilor sunt puțin diferite față de cele de la noi, dar arătau mult mai bine și mai confortabile versiunile mexicanilor.

După cum știi, Dacia s-a extins de mult și pe piețele din afara României, datorită renumelui Renault. Anul acesta, cea mai “curtată” mașină românească a fost Duster, pentru că e un SUV ieftin și satisface nevoile de bază ale unei familii care vrea un autoturism puternic, dar economic și spațios.

Într-un articol precedent, ți-am prezentat Dacia Duster Fiskal, o utilitară competitivă în Austria, dar disponibilă doar acolo. În practică, este un Duster convertit în mașină de marfă, deci i-a fost scoasă bancheta din spate, iar habitaclul șoferului și pasagerului din față a fost despărțit de spațiul pentru marfă cu un grilaj metalic. Mai multe poți afla aici.