Cum ar putea mașinile autonome să te scape de problema parcărilor

de: Daniel Ștefan
06 02. 2019

Mașinile autonome ar putea rezolva problema lipsei locurilor de parcare în marile orașe, dar pot duce la crearea ambuteiajelor. E un studiu intuitiv care schimbă percepția despre potențialul acestor vehicule autonome.

Acestea îi bucură pe unii, dar îi amuză pe alții. Totuși, deși știi că s-ar putea să nu avem niciodată mașini autonome, te interesează ideea în sine, oricât de mult ți-ar plăcea să deții controlul total al mașinii tale.

Eu consider că mașinile autonome sunt mai mult pentru oamenii leneși, comozi, care nu apreciază deloc bucuria și sentimentul de a conduce un automobil, de a deveni una cu el și să simți drumul și forța vitezei.

Dacă, însă, ți-ai dori un oraș cu mașini autonome, e bine să ai în vedere un aspect esențial: ar putea fi soluția pentru lipsa locurilor de parcare.

Teoria este simplă și îi aparține lui Adam Millard-Ball, profesor și specialist în problemele de mediu la Universitatea din California. Acesta consideră că mașinile autonome n-au mereu nevoie de locuri de parcare, din moment ce ele n-au nevoie nici de șofer, deci nu trebuie să piardă timpul căutând un spațiu adecvat de staționare, pentru că se conduc singure.

Unul dintre scopurile acestor vehicule este să asigure un trafic cât mai fluid. Imaginează-ți un scenariu în care mașina ta autonomă te conduce până la destinația dorită (serviciu, magazin, loc de divertisment etc.), cobori, iar apoi tu îți vezi de drum, la fel și automobilul care, fie merge să-și caute un loc de parcare în apropiere, fie se duce direct acasă.

Cert este că, atât timp cât mașina se conduce singură, ea poate fi programată să vină să te ia la o anumită oră, deci nu trebuie să existe neapărat o parcare la locul de muncă sau în alte spații publice.

Dar, aici poate apărea o problemă: acel moment în care mașinile încetinesc sau opresc până cobori tu, le blochează pe celelalte și îngreunează traficul.

Millard-Ball este de părere că nu trebuie să fie decât una sau două mașini care fac asta și apoi, tot traficul este dat peste cap. Cel mai bun exemplu îl reprezintă șoferii care merg la aeroport și își lasă prietenii și rudele chiar la intrare, la check-in, ca să nu plătească un loc de parcare.

Nu se va rezolva problema aglomerației, dar măcar nu te mai stresează căutatul parcării.