De ce planul lui Mark Zuckerberg de a concura cu TikTok ar putea eșua

de: Teodora Tudosie
02 10. 2019

Pe internet au ajuns două ore de audio dintr-o ședință internă Facebook, în care Mark Zuckerberg discută cu angajații săi despre viitorul companiei.

De data aceasta, declarațiile CEO-ului au fost mai sincere decât cele pe care le oferă de obicei în public, așa că am putut înțelege un pic mai bine gândirea din spatele acțiunilor sale.

Printre altele, Mark Zuckerberg a discutat și despre TikTok, aplicația tot mai populară, în special în rândul tinerilor.

În esență, TikTok este unul dintre principalii competitori ai rețelelor sociale deținute de Facebook. Asta ne arată și numărul mare de utilizatori. În primul trimestru al anului 2019, TikTok a ajuns pe locul trei în topul celor mai descărcate aplicații din lume. A reușit să bată alte platforme celebre. Twitter are aproximativ 330 de milioane, în timp ce TikTok a depășit pragul de jumătate de miliard.

Fondatorul Facebook recunoaște că aplicația este tot mai populară în lume, inclusiv în Statele Unite. Numai că, din remarcile sale, ne dăm seama că nu prea înțelege cât de mare este de fapt amenințarea acestei platforme.

Ce spune Mark Zuckerberg

În cadrul ședinței, unul dintre angajații companiei a ridicat problema TikTok. L-a întrebat pe CEO-ul Facebook dacă ar trebui să fie îngrijorați cu privire la creșterea popularătății platformei în rândul tinerilor, dar și care ar fi planul de atac.

Mark Zuckerberg pare să interpreteze un pic greșit situația. Crede că TikTok ar fi cam același lucru cu Explore Tab de pe Instagram. „Mă gândesc la TikTok ca și cum ar fi Explore pentru story-uri”, a spus acesta.

Una dintre măsurile luate de companie ar fi un nou produs: aplicația Lasso, pe care o va lansa întâi în Mexic. „Încercăm mai întâi să vedem dacă putem poate funcționeze în țările în care TikTok nu este deja popular înainte de a merge și a concura cu TikTok în țările în care este deja răspândită”, a spus Mark Zuckerberg.

De asemenea, acesta spune că planul de atac ar include și modificări ale platformei Instagram. Partea de Explore ar urma să se concentreze mai mult pe story-uri.

Unde ar fi problema în viziunea CEO-ului Facebook

TikTok și Instagram nu prea au multe în comun. În afara faptului că ambele oferă videoclipuri verticale și au recomandări, cele două aplicații sunt, în esență, destul de diferite.

Platforma este mult mai dificil de clonat decât pare să creadă Mark Zuckerberg.

În principal, Instagram este o aplicație prin care poți să le arăți celor care te urmăresc imagini din viața ta de zi cu zi: unde ai mâncat azi, ce ți-ai mai cumpărat, ce oraș ai vizitat, etc.

Pe de altă parte, pe TikTok, utilizatorii distribuit cu totul alte lucruri. Cei care o folosesc filmează videoclipuri scurte, de maximum 15 secunde, de obicei pe un fundal muzical. Cele mai populare sunt fie cele în care utilizatorii mimează versurile melodiei care se aude, fie fac tot felul de mici sketch-uri sau dansuri care să prindă la publicul de pe TikTok.

În timp ce Instagram se bazează mai mult pe conținut original, TikTok este mai mult despre reinterpretarea unui conținut care deja există.

Astfel, TikTok este mult prea diferită de Instagram sau Facebook pentru a putea fi clonată, într-un fel sau altul, în cadrul celor două platforme.

Astfel, Mark Zuckerberg ar putea aborda greșit problema. Dacă hotărăște să abordeze TikTok ca pe o platformă care recomandă videoclipuri cu ajutorul unui algoritm, compania sa ar avea de suferit, în timp ce TikTok ar putea ajunge să domine.