Facebook creează cea mai detaliată hartă din lume a populației
Facebook încearcă să facă și bine câteodată și folosește inteligența artificială în încercarea menținerii sănătății la nivel mondial.
Pentru acest lucru a creat o hartă foarte detaliată cu populația lumii care ar ajuta organizațiile de sănătate, cercetătorii și universitățile să se confrunte mai bine cu epidemiile. Se concentrează pe demografie, felul în care oamenii se deplasează pe teritoriu, dar și pe acoperirea rețelei.
Harta ar ajuta instituțiile să se organizeze mai bine în cazul unor epidemii. Ar putea vedea exact felul în care populația este distribuită pe zone geografice. De asemenea, hărțile de la Facebook ar putea chiar facilita distribuirea proviziilor sau medicamentelor, în cazul în care este nevoie de acestea.
Anumite organizații deja folosesc tehnologia. De exemplu, Crucea Roșie din America utilizează hărțile pentru a determina zonele în care mai mulți oameni sunt concentrați, dar și pentru a coordona campanii de informare pe domeniul sănătății.
Cum folosește Facebook inteligența artificială pentru aceste hărți
Compania menționează că nu folosește date colectate de pe Facebook pentru hărțile prin care stabilește densitatea populației. Folosește în schimb imagini satelit și date de la recensăminte. Totul este posibil cu ajutorul inteligenței artificiale. Potrivit Facebook, hărțile sunt de trei ori mai detaliate decât orice altă sursă.
De asemenea, sunt folosite date de la oamenii care au funcția de locație de pe Facebook activă pe telefonul lor. Acest lucru este util pentru a putea distinge în timp real pattern-urile de mișcare ale acestora.
În ceea ce privește harta de acoperire a rețelei, aceasta permite organizațiilor să determine zonele în care comunicarea cu oamenii ar fi mai eficientă prin mesaje online sau, dimpotrivă, prin flyere informative.
Facebook a putut crea aceste hărți datorită faptului că oamenii care folosesc rețeaua socială pe telefon sunt conectați la rețele de date mobile. Hărțile populației sunt disponibile public, deși unele sunt păstrate doar pentru partenerii companiei.