Dieselgate continuă cu Mercedes: autoritățile germane, îngrijorate de emisiile de la Sprinter

de: Alexandru Puiu
07 10. 2019

Scandalul dieselgate, început în urmă cu câțiva ani cu grup Volkswagen, continuă în 2019 cu grupul Daimler, creatorii Mercedes.

Conform unei noi investigații lansate de autoritățile germane, există dovezi conform cărora Mercedes a manipulat datele referitoare la emisiile de carbon pentru câteva sute de mii de mașini. Informația s-ar putea să-i coste scump pe cei din grupul Daimler, în contextul interesul actual la nivel globla pentru protecția mediului și factorii poluanți.

La momentul de față, investigația continuă, dar situația în care se află Daimler este una foarte delicată. Oficialii producătorului german trebuie să răspundă la întrebări legate de manipularea emisiilor pentru mai multe mașini diesel din portofoliu. Pe primul loc în top autoturismelor problematice se pare că sunt modelele de camionete Mercedes-Benz Sprinter.

Ziarul Bild a raportat duminică faptul că autoritatea de reglementare auto a Germaniei, KBA, i-a scris companiei, avertizând-o că 260.000 de vehicule Sprinter, vândute până în 2016, ar putea fi afectate. Nu a durat mult până la apariția unui răspuns oficial pe subiect. Un reprezentant Daimler a confirmat pentru DPA că KBA a programat o audiere pentru a discuta situația.

Acest nou capitol din dieselgate referitor la Daimler a început de fapt în urmă cu aproximativ o lună. La momentul respectiv, producătorul din Stuttgart a fost amendatcu 870 de milioane de euro de procurori. Pedeapsa a fost aplicată din cauza faptului că mașini diesel care nu repectau cerințele de reglementare primeau totuși certificarea. Daimler a declarat că nu este probabil ca amenda să aibă un impact asupra încasărilor din al treilea trimestru.

Amenda respectivă și noua investigație anunțată de autoritățile nemțești este cel mai recent incident dintr-un conflict cu producătorii auto din Germania care a început în urmă cu aproximativ cinci ani. La începutul acestui an, s-a încheiat procesul cu Volkswagen, când directorul executiv și președintele companiei au fost găsiți vinovați de manipularea pieței.