Scandalul dieselgate nu s-a încheiat: jumătate de milion de șoferi într-un proces contra Volkswagen

Scandalul dieselgate nu s-a încheiat: jumătate de milion de șoferi într-un proces contra Volkswagen
07:58 01.10.2019

Scandalul emisiilor de carbon în care este implicată Volkswagen s-a reflectat deja în costuri fabuloase pentru companie, dar se pare că va mai plăti în continuare.

După ce s-a dovedit fără echivoc faptul că cei de la Volkswagen au implementat în mașini mecanisme pentru a minți calculatoarele de emisii, consecințele nu au întârziat să apară. Gigantul nemțesc a plătit mai multe amenzi în diverse țări, câțiva directori au fost demiși, iar unul dintre ei a ajuns după gratii. Având însă în vedere că au trecut câțiva ani de atunci, te-ai fi așteptat ca subiectul să se fi încheiat, dar nu este așa.

Un grup de aproximativ 470.000 de șoferi din Germania au dat în judecată Volkswagen în cazul aceluiași scandal. Inițial, intenția unui grup atât de mare nu părea că are șanse de reușită în fața unui tribunal, dar procesul colectiv tocmai a fost declarat admisibil de către un judecător neamț.

Aproape jumătate de milion de șoferi cer compensații de la compania auto Volkswagen din cauza faptului că au manipulat emisiile poluante ale autoturismelor, conform Mediafax. „Instanța consideră drept admisibil cazul”, a afirmat judecătorul Michael Neef de la Înalta Curte Regională din Braunschweig.

Ca referință, au trecut deja patru ani de la izbucnirea în SUA a scandalului privind manipularea emisiilor poluante. Între timp, Volkswagen s-a confruntat cu Federația organizațiilor pentru drepturile consumatorilor din Germania (VZBV), care reprezintă aproximativ 470.000 de proprietari de vehicule fabricate de grupul VW.

Deși a acceptat procesul ca fiind unul valid, judecătorul a sugerat părților implicate să încerce soluționarea amiabilă, în afara sălii de judecată. Motivul principal al acestui sfat este faptul că evaluarea pagubelor suferite de proprietarii de vehicule diesel este foarte dificiă.

„Suntem de părere Volkswagen i-a înșelat și acum trebuie să suporte consecințele”, a declarat Klaus Mueller, liderul VZBV. De partea cealaltă, argumentul grupului VW este că procesul nu are niciun merit, pentru că proprietarii nu au avut de suferit. Mașinile erau sigure și putea fi conduse fără probleme.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Hotnews