Cofondatorul Apple îți arată că habar n-are ce-i un iPhone (pliabil sau nu)

de: Răzvan Băltărețu
27 02. 2019
Răzvan Băltărețu / PLAYTECH

Steve Wozniak, unul dintre cofondatorii Apple, se oprește puțin, din când în când, și are opinii despre companie ca și când încă ar fi parte din ea. De data aceasta a vorbit despre un iPhone pliabil.

Apple a fost un lider deja de ceva timp în domenii precum autentificare prin amprentă, autentificare facială și plata cu telefonul. Nu sunt lideri în zone precum telefoane pliabile, iar asta mă îngrijorează, pentru că îmi doresc foarte tare un telefon pliabil.
Steve Wozniak

E de înțeles, cumva, opinia cofondatorului Apple. Samsung și Huawei, companiile care se bat pentru primul loc mondial în producția de telefoane, deja au livrat un concept și un prototip. Apple încă nu și nici n-o va face în următorii doi ani. Dar Steve Wozniak e un om care vorbește mult, după cum a demonstrat-o și când a venit în România.

De ce nu lansează Apple un telefon pliabil (încă)

Un concept de dispozitiv pliabil pentru care Apple a cerut brevet

Despre Samsung Galaxy Fold, primul telefon pliabil al companiei, eu am spus că-i revoluționar, dar în mod cert nu-i momentul pentru el. Nu va fi nici la anul, poate doar din 2021 încolo să visăm la așa ceva – că va fi și practic.

Sunt atât de puține lucruri – vizibile și palpabile – pentru care Apple e recunoscut-o drept prima, încât le-aș putea menționa pe cele mai bune în câteva cuvinte: Face ID (autentificare facială chiar bună), OLED curbat pentru margini subțiri, carcasă unibody pentru telefon, magazin modern cu aplicații și un sistem de operare gândit de la zero pentru dispozitive mobile. Sigur, sunt mai multe, mai mărunte sau mai importante, dar ce voiam să vezi e că Apple nu e prima. E, cel puțin, a cincea sau a șasea companie care lansează ceva nou.

Între 2009 sau 2012, când încărcarea wireless a fost folosit-o pe un smartphone, și 2017 sunt cinci ani în care Samsung și mulți alți producători au oferit încărcare wireless. Apple nu. Așa c-a făcut-o când tehnologia a devenit suficient de bună cât să fie utilă și suficient de ieftină cât să nu facă produsele să fie scumpe.

Într-un tweet, Elliot Loh a rezumat excelent strategia Apple de până acum. „Un mod de-a evalua Apple: creatorii formei finale pentru o categorie [de produse]”, a spus acesta.

Sigur, nu există niciun răspuns definitiv și perfect care să cuprindă ce e Apple, dar în mod cert nu-i o companie care se grăbește – uneori pierde considerabil din cauza asta, dar de fiecare dată se poziționează pentru publicul său: cele mai noi tehnologii aduse pentru prima dată pe un iPhone (MacBook, iPad sau orice alt produs mai face). Cuvintele cheie sunt: prima dată pe un [produs].

Huawei, Samsung, chiar și Royole, s-au bucurat de cuvintele cheie: primul telefon pliabil sau primul telefon pliabil cu 5G sau chiar primul telefon pliabil cu ecran în interior. În fine, ideea e că mereu există o prima dată sau primul [produs].

Telefonul pliabil pe care Steve Wozniak pare că și-l dorește atât de tare e în cea mai firavă stare acum. Sigur, toată lumea vrea să citească, să afle, să pună mâna, să testeze așa ceva, dar în final orice dispozitiv e încă prea scump și un pic inutil ca să conteze.

Steve Wozniak a reușit să genereze însă o discuție de care nu era nevoie. Cândva vom avea un iPhone pliabil. Cândva vom avea orice telefon pliabil și n-o să mai fie nimic interesant la niciunul. Până atunci sunt experimente și prețuri imense necesare pentru a amortiza cercetarea și dezvoltarea.