Singurele cifre de care ai nevoie ca să vezi cât de dependenți suntem de Facebook

de: Florin Cașotă
26 04. 2019

Facebook a anunțat rezultatele financiare pe primul trimestru și odată cu ele și cifrele care-ți arată cât de dependenți suntem de platformă.

Numărul de utilizatori activi zilnic pe platformă este de 1,56 de miliarde, cu 8% mai mult decât în 2018. Pe de altă parte, numărul de utilizatori activi lunar este de 2,38 miliarde, tot un plus de 8% față de anul trecut.

Totuși, per total, peste 2,7 miliarde de oameni folosesc serviciile Facebook, adică Facebook WhatsApp, Messenger și Instagram. Dintre aceștia, 2,1 miliarde sunt utilizatori zilnici.

Iar dintre toți aceștia, 500 de milioane creează și se uită, în fiecare zi, la acele stories pe toate platformele: Facebook, WhatsApp sau Instagram.

Pe partea financiară totul merge bine, veniturile companiei au fost de 15 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului, în creștere cu 26% față de aceeași perioadă din 2018. Numărul angajaților companiei a crescut cu 36% și a ajuns la 37.773 la 31 martie 2019.

Ce mai promite Mark Zuckerberg pentru Facebook

Mark Zuckerberg spune că este nevoie de reguli, chiar dacă acele reguli vor afecta businessul Facebook. „Cred că sunt necesare, trebuie să rezolvăm aceste probleme și rezolvarea lor este mai presus decât interesul nostru”, a scris el pe pagina sa de Facebook. Dacă-l mai crede cineva.

În aceeași postare este menționat că, „în ultimii 15 ani, Facebook și Instagram au devenit echivalentele digitale ale pieței orașului, locul unde te poți conecta cu mai mulți oameni în același timp, unde poți să cunoști oameni noi și să te întâlnești cu prietenii. Acestea nu sut doar unelte, ci platforme pe care oamenii pot interacționa în comunități mai mari.”

Cu toate acestea, el recunoaște nevoia oamenilor pentru o viață privată și vrea să creeze un echivalent digital al „sufrageriei”, adică o platformă unde să interacționezi cu familia, prietenii și alte persoane apropiate.

El încheie mesajul prin mențiunea că este de părere că „această creștere a încrederii în Facebook poate avea un impact pozitiv mai mare asupra comunității și asupra Facebook decât impactul negativ pe termen scurt asupra businessului”.

Scandalurile nu încetează să apară, fie că e vorba de securitate sau de intimitatea utilizatorilor, dar Facebook merge mai departe și tot mai multă lume ajunge pe rețeaua lui Mark Zuckerberg.