12 apr. 2019 | 16:19

Facebook vrea să îți scaneze fotografiile pentru a-ți servi reclame mai bune

ACTUALITATE
Facebook vrea să îți scaneze fotografiile pentru a-ți servi reclame mai bune
United States Patent and Trademark Office

Facebook tocmai a primit un brevet pentru o tehnologie care ar putea să permită platformei să îți scaneze fotografiile, să vadă ce produse îți plac și să trimită acele informații la brand-uri, pentru ca acestea să ofere reclame mai pertinente.

Brevetul a fost oferit pentru o detecție de conținut cu viziune computerizată pentru poveștile sponsorizate. O asemenea tehnologie va putea fi folosită pentru „a aplica algoritmi de viziune computerizată la obiectele multimedia postate de utilizatori pentru a detecta anumite obiecte din obiectul multimedia, și să promoveze obiectul multimedia uploadat din newsfeed-ul utilizatorului în zona de povești sponsorizate”.

Să zicem, așadar, că un utilizator de Facebook își face o fotografie în timp ce bea un cappuccino la Starbucks și o postează. Teoretic, noua tehnologie  ar putea să scaneze fotografia și să observe paharul de Starbucks. De acolo, Facebook ar putea să vândă acea informație celor de la Starbucks, pentru a-i anunța că îți plac produsele lor și a-i convinge să cumpere reclame pe Facebook cu care să își promoveze produsele în newsfeed-ul tău. Mai mult, platforma de social media ar putea să promoveze fotografia asemeni unui material sponsorizat, pentru a apărea în newsfeed-ul cât mai multor prieteni.

O asemenea tehnologie ar face lucrurile mai simple pentru cei care cumpără reclame. Mai exact, nu ar mai fi nevoie ca utilizatorii să dea like paginii lor de Facebook pentru ca o companie să știe că o persoană ar cumpăra produsele sau serviciile sale. Mai mult, tehnologia ar putea să genereze și date demografice importante – cum ar fi popularitatea unui brand în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani.

Cu toate astea, companiile mari obțin adeseori brevete pentru idei pe care nu plănuiesc să le execute cu adevărat, după cum arată Fast Company. Așadar, Facebook ar putea să nu implementeze niciodată tehnologia. În același timp, aceasta din urmă ar părea o extensie naturală a intenției celor de la Facebook să îți vândă toate datele la companii ce cumpără reclame.