Cel mai mare producător de mașini electrice nu este Tesla: cu ce vânzări se laudă concurența
Piața mașinilor electrice a explodat în ultimii cinci ani, cu foarte mulți producători încercându-și norocul pe această zonă din piață, inițiată de Tesla.
Până nu demult, dacă întrebai nouă oameni din zece să-ți spună numele unei mașini electrice, în mod inevitabil, se aruncau la Tesla. Brandul puternic și mașinile performante au transformat compania lui Elon Musk în referința pentru acest segment auto. Între timp însă, au apărut mai multe alternative interesante la Model S, Model X sau Model 3.
Cea mai recentă victorie din domeniu a fost anunțată de grupul BMW, care are în portofoliu câte o mașină electrică pentru fiecare buget. Prima cifră statistică oferită de bavarezi a venit la aproximativ trei ani după lansarea primului exemplar electric pe porțile fabricii. În alți trei ani însă, valoarea cu pricina a ajuns însă până la 500.000 de exemplare.
Postarea de mai sus nu este doar o victorie pentru BMW, ci pentru întreaga piață auto care încearcă să fugă de propulsia tradițională, în favoarea celei electrice. Când se vinde o mașină electrică de la un singur producător la fiecare patru minute, este evident că aceasta nu mai este doar o nișă obscură din piață, ci un segment relevant, aflat în creștere constantă.
Vestea celor de la BMW vine la scurt timp după ce alte companii importante s-au lăudat cu statistici similare. Creatorii Nissan Leaf s-au lăudat în luna martie a acestui an cu 400.000 de exemplare electrice livrate către utilizatori. Tesla a vândut 97.000 de exemplare doar în cel de-al treilea trimestru al acestui an.
Un lucru este însă sigur, achizițiile de mașini electrice nu mai sunt doar o aroganță sau o excepție. Deși le-a luat trei ani să ajungă la 500.000 de exemplare, oficialii BMW sunt încrezători că vor ajunge la un milion în următorii doi ani.