Cea mai mare problemă pe care o are Dacia Logan. TOP 10 piese care se strică primele și cât costă

de: Daniel Ștefan
05 07. 2019

Care e cea mai mare problemă pe care o are Dacia Logan? Aș spune că nu e doar una și aproape toți posesorii acestui model s-au confruntat cu o mulțime de defecțiuni după doar doi – trei ani de utilizare. Îți prezentăm un top de zece piese care se strică cel mai des la această mașină. Sunt sigur că ți s-a întâmplat și ție dacă ai Logan.

Dacia și-a schimbat mult modul de execuție al automobilelor. Datorită Renault, marca românească a evoluat și a reușit să producă mașini cu un grad mult mai mare de fiabilitate, mult mai performante și cu un design atrăgător. Având în vedere prețul, care este cam cel mai mic de pe piața auto, nu poți să te plângi că e o mașină proastă, dar nici nu trebuie să ai așteptări  utopice de la ea.

Cei care au cumpărat Dacia Logan din prima și/sau a doua generație, s-au confruntat cu destule probleme tehnice, iar unele sunt de-a dreptul stupide și te așteptai să nu le mai întâlnești la o mașină produsă în secolul XXI.

Cea mai mare problemă pe care o are Dacia Logan: caroserie

La acest model, problemele se pot observa încă dinainte să te urci la volan (la cele din prima generație, mai ales). Vopseaua pe care au folosit-o românii la Mioveni este de tot râsul. În timp ce la alte mărci vopseaua durează și o viață de om, fără să capete măcar vreun un punct de rugină, la mașina românească rugina apare după vreo trei ani, mai ales dacă nu obișnuiești să ai grijă de automobil.

La primele generații, cele mai mari probleme au fost cu anumite nuanțe, acel albastru metalizat și acel vișiniu metalizat, care ar conține un fel de acid care, în timp, umflă vopseaua. În fabrică, pentru anumite nuanțe, producătorul îți cere 300 de euro, atunci când o comanzi pe internet.

Intrăm mai în profunzimea caroseriei și ajungem la tablă. Nu mai putem spune că este aceeași tablă care se folosea pe Vechile Dacii. Eu aș spune că tabla de acum e mai subțire, ca să fie mașina mai ușoară (și să se încadreze compania în buget), dar, în principiu, rezistă mai bine la intemperii. Totuși, este la fel de vulnerabilă la rugină. Primele locuri unde apare rugina sunt capota față și ușile cu pragurile. Se întâmplă asta mai ales dacă circuli iarna cu mașina prin oraș. Acel material antiderapant care se aruncă pe șosele este un ucigaș tăcut pentru caroseria automobilelor.

Farurile sunt și ele pe lista pieselor cu probleme, dar nu neapărat de funcționare. E o problemă de-a dreptul stupidă care ține de calitatea extrem de proastă a plasticului din care sunt făcute. Este strigător la cer să pui plastic la faruri, iar asta e valabil pentru toți producătorii. La marca românească însă, e unul dintre cele mai proaste materiale pe care le-ai văzut. În timp, farurile ajung să se mătuiască din cauza căldurii și a pulberilor din atmosferă pe care le ia în plin în timpul deplaăsrii cu viteză…și e mașină, deci are mereu viteză. La modelele din generația a doua se pare totuși că sunt ceva mai durabile.

Cea mai mare problemă pe care o are Dacia Logan: și la partea mecanică, și la cea electrică

La nivel de mecanică, piesele care se strică cel mai repede sunt bieletele de direcție, iar asta se întâmplă din cauza gropilor. La toate mașinile se strică, dar la Logan, sunt foarte sensibile, de parcă n-ar fi fost făcute de români care știu câte gropi sunt la noi. Din fericire, nu costă prea mult. Prețul pornește de la 18 – 20 de lei.

Motorașul pas cu pas de la clapeta pentru accelerație. Spre deosebire de vechile Dacii, la Logan, accelerația este electronică, nu pe cablu. Problema că acea clapetă de accelerație conține un motoraș pas cu pas care e de proastă calitate. Când se strică, ai să simți trepidații la ralanti sau moare motorul când decelerezi. Prețul poate sări de 100 de lei. Vezi AICI.

Senzorul de la arborele cotit te lasă și el la un moment dat. E un senzor vibrochen de care motorul are nevoie pentru sincronizarea aprinderii. Prețul acestei piese poate să fie până în 100 de lei.

Mulți șoferi au mai avut probleme și cu senzorul de viteză, care nu mai indică pe vitezometru viteza reală și este o mare problemă. La 90 km/h arată că ai 45 km/h, iar când mergi cu 120 km/h îți poate arăta că ai 170 km/h. Poți lua amenzi usturătoare din cauza asta dacă te prinde radarul. Aici, prețul se învârte în jurul a 40 de lei.

Acum aduc în discuție o mult prea veche problemă la mașinile românești: termostatul. La Logan, dacă ai ghinionul să se blocheze pe închis, nu o să mai circule cum trebuie antigelul și o să-ți „fiarbă” motorul. La un Logan diesel, prețul termostatului poate depăși 100 de lei.

Și, să nu uităm de macaraua de la geamuri, motorașul acela acționat electronic care-ți coboară sau urcă geamul lateral. Cei de la Dacia s-au gândit că e bine să pună o macara din plastic pentru acționarea unui geam destul de greu. Vară după vară, acel plastic se uzează din cauza căldurii și cedează la un moment dat. Interesant este că modelele care au macara acționată manual durează toată viața.