Amazon știe ce-ți place și folosește asta ca să te facă să cumperi mai mult
Amazon lansează un program care folosește un nou tip de marketing experimental, în încercarea de a crește nivelul de vânzări de pe platformă.
Mai mulți clienți Amazon au primit de la companie pachete cu mostre ale anumitor produse comercializate pe platforma online. Totuși, aceștia au declarat că nu au comandat așa ceva.
Acest lucru face parte dintr-un nou program derulat de retailer, un așa-numit program de sampling.
Programe de eșantionare au fost derulate în mod repetat de Amazon, de-a lungul timpului. Unul dintre acestea a fost Prime Sample. Membrii Prime puteau să achiziționeze mai întâi produse de dimensiunea unei mostre, pentru a le testa înainte să le cumpere.
Noul program de sampling al Amazon include 20 de produse, printre care batoane de proteine, mascara sau soluții de curățare. Compania le trimite către clienți, în funcție de comportamentul de cumpărare al acestora. Mulți dintre clienți nu știu de existența acestui program până în momentul în care primesc o mostră.
„Totul este bazat pe comportamentul de cumpărare” a declarat Kris Gerulski, director general al BSN North America, una dintre companiile care colaborează cu Amazon pentru a trimite mostre. Acesta a refuzat să menționeze câți bani plătește compania să către Amazon pentru a-i trimite eșantioanele. Totuși, acesta a menționat că prețul nu este „diferit de ceea ce ai plăti pentru marketing experimental în altă parte”.
Ce riscă Amazon
Totuși, compania riscă să îndepărteze utilizatori ai serviciilor sale, spun experții. Consumatorilor li s-ar putea părea exagerat nivelul la care programul de advertising folosește datele legate de navigarea online și cumpărăturile pe care aceștia le fac pe site.
„Dacă reclamele targetate ne cam sperie în lumea online, este rezonabil ca acest lucru să se amplifice atunci când ești targetat acasă”, a declarat Nancy Gray, profesor de marketing la Arizona State University.
Totuși, pachetul include și un mesaj cu instrucțiuni despre cum pot ieși din program. Asta în cazul în care persoana respectivă nu vrea să mai primească asemenea eșantioane.
Amazon este cea mai mare companie de comerț online cu amănuntul și cea de-a treia cea mai mare platformă de advertising din Statele Unite, potrivit analizelor eMarketer