Volkswagen ia decizia radicală să renunțe la poate cea mai iubită mașină

de: Daniel Ștefan
15 09. 2018

Volkswagen va face o schimbare majoră începând de anul viitor, care s-ar putea să nu fie pe placul celor care iubesc modelul Beetle, celebra “Broscuță” care a fost fabricată de compania germană de peste șapte decenii.

Directorul executiv al Volkswagen din Statele Unite ale Americii a anunțat că începând cu 2019, compania va înceta producția celebrului model Beetle. Vor mai fi fabricate câteva versiuni de încheiere, în ediție limitată, dar asta va fi tot. Americanii, cel puțin, își pot lua adio de la celebra “Broscuță”.

Mașina nazistă care a stârnit o serie de controverse prin anii ei de început pe piața din America nu va mai fi produsă, întrucât Volkswagen are de gând să se concentreze mai mult pe vehiculele electrice și pe cele pentru familie, de capacitate mai mare.

Eu aș spune că încep să se resimtă efectele scandalului Dieselgate, din 2015. Volkswagen a ieșit șifonată din această situație și cu buzunarele mai goale, după ce a primit o amendă fantastică.

Probabil, pe piața americană, Beetle nu se mai bucură de atât de multă popularitate ca în trecut (când au mai existat probleme), așa că reprezentanții brandului german preferă să nu mai investească în ceva fără viitor.

Volkswagen “Broscuță” va rămâne doar o amintire pentru nostalgici care vor trebui să se mulțumească doar cu mașinile rămase. Așa că, adio presupuse planuri pentru un Beetle electric.

“Pe măsură ce ne vom canaliza întregul program pe mașinile de familie în Satele Unite, precum și pe strategia cu mașini electrice, nu există vreun plan actual care să ne schimbe decizia”, a Hinrich Woebcken, directorul executiv al filialei Volkswagen din SUA.

Chiar și el recunoaște că va fi o mare pierdere pentru companie, mai ales după trei generații de Beetle, produse pe o perioadă ce se întinde pe șapte decenii. Este unul dintre automobilele cu cea mai bogată și interesantă istorie, renumit în întreaga lume și devenit un adevărat simbol în anii ‘60.

Volkswagen Beetle, zisă și “Broscuța” la noi în România, a fost produsă pentru prima dată la începutul anilor ‘40, atunci când însuși Adolf Hitler i-a oferit sprijin (după ce, probabil, i-a ordonat) lui Ferdinand Porsche să creeze un autoturism low-cost, pentru toți germanii.

Trebuia să fie o mașină ieftină, dar bună, pentru orice familie. Orice ideologie totalitară care promovează natalitatea merge mână în mână cu domenii conexe, inclusiv cel auto, iar asta nu e un lucru rău.

Pentru companie, problemele au apărut după război, atunci când “Broscuța” a fost exportată și pe piața din SUA. Americanii de atunci n-au prea înghițit ideea de a cumpăra o mașină “nazistă”, chiar dacă arăta bine.

Puțini și-au călcat pe mândrie, dar popularitatea ei avea să explodeze abia prin anii ‘60, în mai multe colțuri ale lumii, mai ales când începuse să fie promovată prin presă, televiziune (și ea nouă pe-atunci), filme și chiar muzică. Devenise un simbol și așa a rămas mult timp.