Ce spune ING Bank despre dublarea tranzacțiilor și când îți revin banii

de: Răzvan Băltărețu
08 10. 2018

Mai mulți clienți ING Bank au remarcat că tranzacțiile le-au fost dublate. Problemele au afectat tranzacțiile cu cardul din weekend. Între timp, ING Bank a oferit o declarație oficială.


ACTUALIZARE 17:20 ING Bank a oferit un punct de vedere oficial cu privire la problemele pe care clienții le-au întâmpinat. „O parte dintre clienți ING au putut vedea astăzi (8 octombrie – n.r.) tranzacții dublate în extrasul lor de cont. Cauza vine dintr-o eroare operațională, în care unele fișiere de plata decontate astăzi au fost procesate de două ori. Eroarea nu a afectat în niciun fel alte servicii și sisteme ING”, a explicat banca.

„Clienții vor putea vedea sumele restituite în contul lor până la finalul zilei. Ne cerem scuze clienților care au întâmpinat dificultăți în acest sens și le mulțumim pentru înțelegere”.


Clienții care au întâmpinat probleme cu tranzacțiile ING au remarcat dublarea cheltuielilor. Conform platformei online care informează despre starea serviciilor, o parte dintre tranzacțiile efectuate cu cardul pe 5 și 6 octombrie au fost dublate. Mesajul a fost actualizat și include acum toate tranzacțiile efectuate în weekend (6 și 7 octombrie, adică).

Unii dintre clienți s-au plâns că le-au fost dublate și tranzacții efectuate pe 8 octombrie. Banca informează că până cel târziu 9 octombrie problema va fi rezolvată.

În istoricul tranzacțiilor, acestea sunt dublate. Cele în așteptare sunt afișate corect.

Conform unui răspuns oferit pe Facebook, o parte dintre clienți au tranzacțiile dublate din cauza unei erori operaționale în care fișierele de tranzacții au fost încărcate de două ori. Odată remediată problema, sumele vor fi returnate în conturi.

Servicii ING Bank indisponibile după ce a fost sesizată dublarea tranzacțiilor

Starea serviciilor ING Bank la ora 16:25 pe 8 octombrie.

Cele mai multe plângeri cu privire la problema ING au fost pe pagina de Facebook și la serviciul call center. La ora publicării articolului (16:17), serviciul de call center era indisponibil parțial. Banca a răspuns, prin echipa de social media, că lucrează cu prioritate la rezolvarea problemei.

O parte dintre clienți au dificultăți și în folosirea ING Home’Bank pe telefon. Aplicația răspunde cu întârziere la autentificare – pe Android și iOS – sau, pur și simplu, nu autentifică utilizatorii. Unora dintre utilizatori le e afișat mesajul conform căruia „serviciul e momentan indisponibil”.

Pe site-ul ING Bank despre starea serviciilor atât Home’Bank Mobile, cât și Web sunt trecute la „disponibilitate parțială”.