Telekom a rezolvat cea mai mare problemă cu contractele din România

de: Răzvan Băltărețu
04 07. 2018

Operatorii se bucură din plin de contractual încheiat pe perioadă minimă. Cum Telekom încă trage să concureze cu Vodafone și Orange, renunță la acest tip de contract.

Telekom a anunțat pe 4 iulie că elimină perioada minimă contractuală pentru clienţii rezidenţiali de servicii mobile. Asta la pachet cu anunțul unui nou plan tarifar: Mobil 5, de cinci euro pe lună. Internetul mobil e la viteză 4G, nelimitat, cu minute naţionale nelimitate.

Ce trebuie să știi aici e că prețul de cinci euro e doar pentru clienți de servicii mobile care aleg și servicii fixe. În alte condiții, oferta este disponibilă de la șapte euro pe lună pentru clienții serviciilor mobile.

František Mala, director executiv marketing rezidențial și vânzări naționale, Telekom România, a spus că demersul operatorului e o dovadă că au încredere în clienți. Sigur, este și încredere, dar mai este și o strategie de a concura cu operatori ca Vodafone care mizează mult pe cartele prepay. În lumea postpay, cea a abonamentelor, perioada minimă contractuală a fost mereu o problemă.

În același timp, atât Telekom, cât și Vodafone sau Orange, au o concurență serioasă din partea Digi Mobil, cel puțin când vine vorba de portare. Prețurile mici ale Digi Mobil pun probleme tuturor celorlalți.

Anunțul Telekom vine într-un moment optim: să mai uite lumea de probleme

Spre finalul lunii mai, ANCOM a comunicat că Telekom a primit două amenzi pe fondul problemelor din martie 2018. În martie, Telekom a avut probleme tehnice cu rețeaua. Potrivit analizei ANCOM, întrucât utilizatorii nu au mai avut posibilitatea de a realiza convorbiri, de-a folosi internetul sau de a accesa serviciile de supraveghere de la distanță a persoanelor ori de a telecomanda dispozitive de siguranță și protecție, operatorul a fost amendat cu peste un milion de lei.

Telekom a primit două amenzi de la ANCOM în valoare totală de 1.100.000 de lei (aproximativ 237.000 euro). Acestea sunt urmare a nerespectării obligației prevăzute în licența de utilizare a frecvențelor radio deținută de a se asigura ca indisponibilitatea rețelei este mai mică de 35 de minute pe o perioadă de șase luni. Apoi, e vorba de nerespectarea obligației de a păstra înregistrări de rețea la nivelul de granularitate din licență, potrivit explicațiilor Autorității.