Cel mai mare producător auto aduce asistentul Google în mașinile sale
Alianța producătorilor de mașini formată din Renault, Nissan și Mitsubishi a încheiat un parteneriat cu Google pentru a aduce asistentul vocal, hărțile și Google Play Store în viitoarele automobile produse de cele trei companii.
Renault, Nissan și Mitsubishi vor instala tehnologia Google în automobilele lor și astfel șoferii vor putea folosi Google Maps, vor putea controla muzica prin comenzi vocale și Google ar putea prezice și când mașina s-ar strica. Alianța reprezintă cel mai mare producător de automobile de pe planetă ceea ce ar spori popularitate serviciile Google pe glob. Primele mașini care vor avea tehnologia Google vor fi cele care vor ieși de pe porțile fabricilor începând cu 2021.
„Ambiția noastră este să le oferim clienților aceeași experiență pe care o au pe smartphone în interiorul mașinii. A avea asemenea tehnologie în mașină reprezentă un avantaj competitiv”, a declarat Hadi Zablit, head of business development al Alianței.
Viitorii șoferi ar putea să controleze prin comenzi vocale funcții precum aerul condițional, muzica sau pentru retractarea acoperișului. De asemenea, mașinile ar putea avea un sistem care să poată prezice când mașina s-ar putea strica. În plus, sistemul va fi dotat cu inteligență artificială și astfel ar putea învăța preferințele proprietarului mașinii. De exemplu, atunci când pornești mașina muzica clasică să pornească și temperatura să fie una specifică.
Alianța are un plan ambițios, acela de a crește numărul de automobile vândute de la 10 milioane până la 14 milioane de unități până în 2022. Acest parteneriat cu Google le-ar putea aduce Alianței mulți dintre utilizatorii Google care preferă ca toate aplicațiile pe care le folosesc pe smartphone să fie deja în mașină.
Producătorii de automobile vor să crească conectivitatea mașinilor lor pentru a atrage clienții care nu sunt ifluențați de vechile puncte forte ale unui automobil precum performanța. În același timp, companiile de tehnologie sunt interesate să-și integreze serviciile în mașini pentru ca utilizatorii să petreacă mai mult folosindu-le aplicațiile și produsele.