În România va fi construit locul perfect de recrutare a gamerilor

de: Florin Cașotă
12 07. 2018

ReadyUp este o platformă online care vrea să devină un LinkedIn pentru gameri și jucători profesioniști de jocuri video. Indiferent dacă joci Dota 2, PUBG sau League of Legends ai nevoie de coechipieri care să fie pricepuți, dar și cu care să-ți placă să te joci și de o metodă să-i găsești.

Pentru a-ți forma o echipă acum apelezi la prieteni, cunoștințe care ar putea fi sau nu la fel de bune ca tine. Odată ce devii mai cunoscut în ecosistemul jocului te poți conecta și cu alți jucători, dar este un proces destul de dificil.

ReadyUp vrea să rezolve aceste probleme printr-o platformă unde jucătorii se pot înscrie și se pot întâlni cu alți pasionați. „E ca și cum ți-ai pune CV-ul tău de gamer în văzul echipelor, dar și al altor jucători”, a spus Roderick Alemania, cofondatorul și directorul executiv ReadyUp, într-un interviu pentru PLATEYCH.

Ideea pentru o astfel de platformă i-a venit lui Roderick Alemania deoarece își bătea capul organizând echipa de fotbal a fiului său. Nu știa cine vine la antrenament, când erau meciurile și așa mai departe. „Mi-am dat seama că există aceleași probleme și în eSports și apoi am început să întreb în stânga și în dreapta dacă este nevoie de o astfel de platformă”.

Pentru a duce proiectul mai departe, Alemania l-a cooptat în echipă pe Johnathan „Fatal1ty” Wendel, considerat ca fiind primul jucător profesionist de jocuri din lume, și alți doi foști executivi de la Sony PlayStation.

Johnathan Wendel, cofondator și Chief Gaming Officer al platformei, este de părere că este greu să devii un jucător profesionist. „Cum ajungi pro? Răspunsul simplu este prin câștigarea turneelor, dar cum câștigi? Țelul nostru prin această platformă este să iluminăm acest drum de la jucător amator la profesionist”.

Cine construiește în România această platformă

După ce au validat ideea și au terminat conceptul, cei doi aveau nevoie de o companie care să și realizeze produsul. Qualitance, furnizorul român de soluții software, a devenit investitor în proiect și și-a asumat dezvoltarea platformei. Astfel, platforma va fi dezvoltată la București și un MVP (minimum viable product) ar trebui să fie gata în septembrie 2018.

Pe profilul unui gamer vor fi disponibile statistici legate de jocurile pe care le joacă, pozițiile pe care le preferă, stilul de joc și astfel de lucruri care ar putea ajuta echipele să-și găsească jucătorii.

Roderick Alemania spune că au discutat cu mai mulți dezvoltatori de jocuri și vor să integreze cât mai multe jocuri video pe platformă. „Sigur, vom avea Dota 2, CS: GO, League of Legends și așa mai departe. Depinde de ce API-uri ne pun la dispoziție dezvoltatorii”.

ReadyUp va avea și elemente de la aplicații de dating (dar nu cum crezi tu)

Pe lângă date culese din jocuri, un alt element pe care ReadyUp vrea să-l dezvolte este compatibilitatea jucătorilor. „Vrem să te ajutăm să găsești coechipieri cu care să fii compatibil. Am adus un consultat care este matchmaker pentru dating care să ne ajute să stabilim compatibilitatea cu jucătorii”, precizează Alemania.

Aceștia vor răspunde la un set de întrebări pentru ca apoi să stabilească un profil psihologic și astfel s-ar putea vedea compatibilitatea dintre X și Y. „Poate ca doi jucătorii sunt la fel de buni, dar dacă nu sunt pe aceeași lungime de undă atunci parteneriatul nu va funcționa”.

A treia parte a platformei este componenta de marketplace, un loc unde gamerii pot cumpăra și vinde servicii. De exemplu, un jucător ar putea oferi sesiuni de antrenament sau un alt gamer ar putea cumpăra o sesiune de joc cu cineva cunoscut din comunitate.

Pentru acest marketplace se va utiliza o criptomonedă emisă de ReadyUp. „Este asemănătoare cu orice valută virtuală folosită și de alte jocuri. Doar că în cazul asta se poate transforma în bani reali. O altă problemă pe care o rezolvă este schimbul valutar dintre diferitele valute de pe glob”, a explicat CEO-ul ReadyUP.

Acest marketplace poate deveni o soluție pentru gamerii care caută să-și monitizeze pasiunea pentru jocuri. „Gamerii vor putea să ofere servicii: lecții private, analiză de joc și așa mai departe”, a spus Johnathan Wendel.

În concluzie, platforma pare a veni cu soluții la mai multe probleme cu care se confruntă industria de esports în acest moment, profesionalizând aspectul organizațional al managementului de echipe de sporturi electronice. Vom vedea dacă și vor reuși să îndeplinească ceea ce și-au propus.