Ai fi uimit, dar purtabilele se vând ca pâinea caldă: cât de mare este creșterea

de: Alexandru Puiu
05 12. 2018

Apple, Xiaomi și Fitbit dictează piața de purtabile, iar lansările de produse noi au facilitat o explozie a vânzărilor pe cel de-al treilea trimestru fiscal al acestui an.

Cei de la IDC au făcut public cel mai recent studiu al lor cu referire la piața de purtabile la nivel global. Acesta surprinde al treilea trimestru fiscal din acest an și, în mod uimitor, scoate la iveală o crește a vânzărilor cu 21,7% față de aceeași perioadă din 2017. Deși ai fi tentat să crezi că nu se mai vând ceasurile inteligente ca la început, te înșeli amarnic.

După cum se poate vedea în tabelul de mai sus, creșterea globală de 21,7% a avantajat mai ales companii precum Xiaomi, Apple, Fitbit, Huawei sau Samsung. Întreaga piață s-a reflectat în vânzări de 32 de milioane de unități în doar trei luni. Analiștii sunt de părere că această creștere s-a datorat mai ales varietății de produse noi și interesante care au ajuns pe piață în acest interval de timp. Îmbunătățirea funcțiilor lor și creștere autonomiei a reprezentat de asemenea un factor.

Punctual, Xiaomi se află în cea mai bună poziție din piață datorită succesului înregistrat cu Xiaomi Mi Band 3. Un produs competitiv combinat cu extinderea pieței de desfacere au făcut minuni. Ca referință, în trecut, chinezii vindeau cam 80% din marfă în China. Procentul a scăzut până la 61% în acest an.

Apple s-a bucurat de o creștere a numărului de unități vândute de la 2,7 milioane până la 4,2 milioane de unități. A ajutat și lansare Apple Watch Series 4, primul model cu un design schimbat după trei smartwatch-uri identice. În plus, scăderea prețurilor pentru generațiile mai vechi de purtabile ieșite din Cupertino a fost un alt factor benefic.

Fitbit este ultimul jucător care încheie top trei și singurul care a înregistrat o scădere de la un an la altul, chiar dacă nu este foarte mare, de doar 3,1 procente. Rămâne să vedem cum va evolua în 2019.