Fitbit pierde competiția cu Apple în domeniul purtabilelor

Fitbit pierde competiția cu Apple în domeniul purtabilelor
08:33 08.05.2017

La momentul lansării primului Apple Watch, mulți au fost reticenți în privința succesului respectivului gadget. Se pare însă că tânărul smartwatch a detronat Fitbit.

Piața purtabilelor este una foarte activă. Un număr important de producători de renume s-au grăbit să aducă pe piață propriile versiuni de ceasuri inteligente pentru a concura cu Fitbit sau Apple. Pe prima poziție poate fi însă doar o singură companie, iar conform celor de la Strategy Analytics, de această dată este gigantul din Cupertino. După foarte mulți ani în care Fitbit a fost sinonimă cu brățările inteligente și orice alte forme de purtabile, compania americană se pare că și-a pierdut un pic din farmec în fața utilizatorilor.

În primul trimestru din 2017, Apple a vândut 3,5 milioane de ceasuri inteligente. Această valoare este cu 59% mai mare decât aceeași perioadă a anului trecut, când a fost vorba de doar 2,2 milioane. Cu rezultatele din prima parte a lui 2017, compania condusă de Tim Cook a ajuns să dețină 16% din piața de purtabile. Apple refuză în continuare să facă public numărul de unități Apple Watch vândute, dar valoarea propusă de Strategy Analytics se aliniază cu creșterea de 31% comunicată de Apple pentru vânzările de Apple TV și Watch.

De partea cealaltă a baricadei, Fitbit a vândut doar 2,9 milioane de unități în primul trimestru din acest an, cu 36% mai puțin decât cele 4,5 milioane de unități cu care se lăuda în 2016. Până și Xiaomi a vândut mai multe purtabile, ducând Fitbit pe poziția a treia în 2017. Ca urmare a acestei situații, Fitbit a anunțat că taie 110 posturi, 6% din forța de muncă a companiei.

După ce în 2016 a făcut câteva achiziții importante, printre care și Pebble sau Vector Watch, compania are nevoie să vină la înaintare cu câteva produse revoluționare. Nu de alta, dar riscă să nu mai ajungă în fruntea clasamentului fără un smartwatch impresionant.

loading...