Probleme cu rețeaua Orange: ce să faci când nu poți suna

de: Răzvan Băltărețu
23 01. 2018

Orange a avut probleme cu rețeaua pe 23 ianuarie. Nu au fost afectați mulți utilizatori, dar s-ar putea repeta și soluția e destul de simplă.

În după-amiaza zilei de 23 ianuarie, mai mulți clienți Orange n-au putut efectua sau primi apeluri. Sursa problemei a fost serviciul VoLTE, care presupune că atunci când funcționează ai o calitate mai bună pentru apeluri de voce. Totuși, când are probleme, atunci rămâi fără vreo explicație pentru apelurile eșuate. Lipsa tonului de apel sau un mesaj de tipul „call failed” sunt semne că ceva nu funcționează cum trebuie.

Orange a anunțat serviciul VoLTE în septembrie 2015. Dacă folosești un telefon premium și ai probleme cu efectuarea apelurilor, atunci ar trebui să încerci să dezactivezi această opțiune. Ca să faci asta, pe Android, intri în Setări și cauți rubrica Rețele mobile (în engleză e altfel, de la telefon la telefon e altfel). Oricum, trebuie să ajungi în rubrica în care alegi tipul de conexiune: 2G până la 4G și undeva ar trebui să ai opțiunea Apel 4G.

Pe iOS, opțiunea este în Setări, la opțiunile pentru date mobile și cauți opțiunea LTE. Odată ce ai trecut prin acești pași și ai dezactivat VoLTE, ar trebui să poți efectua și primi apeluri ca până acum.

Deocamdată, în România, opțiunea VoLTE este disponibilă la Orange și Digi Mobil. Vodafone a anunțat serviciul în 2014, dar n-a mai făcut niciun demers de atunci. Altfel, nu toate telefoanele sunt compatibile. Cele mai noi, premium, sunt însă.

Dacă te întrebi la ce e bună opțiunea VoLTE, ei bine, ai conexiune aproape instantanee a apelului. Ai doar una sau două secunde de așteptare din momentul în care apelezi până în momentul în care telefonul sună. Totodată, ai convorbiri la calitate HD prin rețeaua 4G. Și poți face download și streaming în continuare, la viteze 4G, în timp ce vorbești la telefon.